ديدار "اخضر ابراهيمي" با "بشار اسد"

اخضر ابراهيمي با بشار اسد ديدار کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني المنار؛ اين شبکه لحظاتي پيش اعلام کرد ديدار اخضر ابراهيمي فرستاده ويژه سازمان ملل متحد به سوريه با بشار اسد رئيس جمهور سوريه آغاز شده است.

جزییات بیشتری از این دیدار منتشر نشده است.

اخضر ابراهيمي شامگاه دوشنبه براي آماده سازي مقدمات برگزاري کنفرانس صلح ژنو که براي اواخر نوامبر پيش بيني شده است ، وارد دمشق پايتخت سوريه شد.

به گفته خبرنگاران حاضر در هتل شرايتون ، محل اقامت اخضر ابراهيمي ، وي به همراه  فيصل مقداد ، معاون وزير امور خارجه با کارواني از خودروهاي سازمان ملل محل هتل را ترک کردند.

فرستاده سازمان ملل و اتحاديه عرب که در حال حاضر سفري دوره اي به منطقه دارد ، پس از حدود شش ماه غيبت  به دمشق بازگشته است.

بنا به اعلام خبرگزاري سانا، اخضر ابراهيمي با بيان اين که تنها سوري ها مي توانند درباره آينده کشورشان تصميم گيري کنند ، اعلام کرد وي به منظور آماده سازي مقدمات کنفرانسي براي گفتگو بين طرف هاي درگير در سوريه ، به دمشق آمده است.

خبرگزاري سانا اعلام کرد ابراهيمي روز سه شنبه در گفتگو با وليد معلم ، وزير امور خارجه سوريه اطمينان داد که ديدگاههاي دو طرف در مورد لزوم پايان دادن به خشونت ها و تروريسم ، احترام به حق حاکميت و اقتدار ملي سوريه و وحدت قلمروي آن همسو است.

فرستاده ويژه سازمان ملل پيش از اين ديدار به مقامات دمشق اعلام کرده بود که کنفرانس صلح ژنو فرصتي است تا سوري ها در مورد آينده کشورشان تصميم بگيرند.

ابراهيمي خطاب به خبرنگاران گفت:  کنفرانس ژنو ديداري است بين طرف هاي سوري و آنها هستند که مرحله انتقال و ادامه آن را تعيين مي کنند ، نه من.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار