افزایش گرایش عمومی مردم به "داروهای گیاهی"/ پتانسیل خوب ایران در صادرات داروهای گیاهی

با توجه به گرایش عمومی مردم دنیا به استفاده از داروهای گیاهی و پتانسیل بالای کشورمان در تولید این داروها می توانیم از این ظرفیت برای ارتقای حوزه صادرات استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ گیاهان دارویی و طب سنتی از ارزش خاصی در تامین بهداشت و سلامت جوامع به لحاظ درمان و پیشگیری از بیماری های مختلف برخوردار هستند، باید توجه داشت که گرایش عمومی جوامع به استفاده از داروها و درمان های گیاهی به طور کلی فرآورده های طبیعی در سال‌های اخیر رو به افزایش بوده به طوریکه امروزه میلیون ها نفر از مردم جوامع به کشت و برداشت و فرآوری گیاهان دارویی مشغول هستند که اهمیت همین داروهای گیاهی باعث شده که عنوان طلای سبز به آنها داده شود .

براساس این گزارش با توجه به اهمیت صنعت گیاهان دارويی و جایگاه خاص و پتانسیل زیاد آن در کشور و همچنین ارتقای سطح علمی و تخصصی و تعاملات تجاری و بازرگانی باعث برگزاری  همایش طلای سبز شده است.

بر مبنای این گزارش اهداف این همایش شامل ارائه راهکارهای نوین بازرگانی و افزایش فروش داروهای سنتی، افزایش تولید  فرآورده های طبیعی و سنتی ، نوآوری در تولید محصولات کاربردی ، انتقال تکنولوژی و محصولات گیاهی،معرفی محصولات جدید و ایجاد افزایش بحث صادرات و ارتباط تولید کنندگان با مصرف کنندگان خارجی است.

شایان ذکر است این همایش  از امروز 8 تا 10 آبان در سالن همایش های بین المللی شهید بهشتی در حال برگزاری می باشد./ح

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار