با حضور پرفسور ”احمد کامیابی مسک”، دکتر ”قطب الدین صادقی” و ”فرهاد آییش”؛

فیلم مستند "کرگدن ها و ناکرگدن ها" اکران می شود

مستند 37 دقیقه ای "کرگدن ها و ناکرگدن ها" به تهیه کنندگی و کارگردانی محسن زمانی یکشنبه، 12 آبان ماه، ساعت 17 در سینما تک خانه هنرمندان ایران نمایش داده خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی فیلم مستند "کرگدن ها و ناکرگدن ها"، این اثر را تیر ماه سال جاری محسن زمانی تولید کرده است. وی علاو بر تهیه کنندگی و کارگردانی، مسئولیت نویسندگی و گویندگی نریشن ها را نیز برعهده داشته است. سایر عوامل این فیلم مستند عبارت اند از: مهتاب صفدری (تصویربردار و تدوین)، وحید کیارسی (صدابردار)، کیوان معروفی (صدا گذار)، بهمن سپهری (پژوهشگر)، راتا فیلم (مجری طرح) و احمدرضا حجارزاده (روابط عمومی).

گفتنی است، در جلسه نمایش این فیلم کوتاه، دکتر احمد کامیابی مسک، فرهاد آییش، دکتر قطب الدین صادقی، دکتر شهرام زرگر، دکتر ناصر آقایی و دکتر محمدرضا خاکی نیز حضور خواهند داشت. دکتر کامیابی مسک، که مهمان ویژه این مراسم است، محقق و پژوهشگر تئاتر، مترجم و به ویژه مترجم آثار اوژن یونسکو، فرناندو اورابال و برخی دیگر از برترین نمایشنامه نویسان جهان، از زبان فرانسه به فارسی است. دکتر کامیابی، که در سال 91 از سوی دولت فرانسه نشان شوالیه آکادمیک دریافت کرد، به عنوان یکی از برجسته ترین «یونسکو شناسان» جهان شناخته می شود. ضمن اینکه وی 11 عنوان کتاب آکادمیک به زبان فرانسه به چاپ رسانده است. وی 50 سال سابقه تدریس در دانشگاه تهران دارد.

نکته حائز اهمیت در مورد فیلم "کرگدن ها و ناکرگدن ها" این است که در فیلم، شاهد مواجهه دکتر کامیابی با اوژن یونسکو خواهیم بود. دکتر احمد کامیابی مسک از دوستان نزدیک و صمیمی این نمایشنامه نویس فرانسوی است.

محسن زمانی، کارگردان این اثر مستند، درباره فیلم خود و محتوای آن می گوید: "کرگدن ها و ناکرگدن ها" مستندی است درباره نمایشنامه کرگدن ها و البته دکتر احمد کامیابی مسک و اوژن یونسکو.

زمانی، در شرحی کوتاه بر رویکرد و ماجرای فیلم خود نوشته است: کرگدن ها زندگی انسان های زیادی را تغییر داده اند و این، داستان دو نفر از آن هاست. دو مرد که کرگدن ها در جوانی به سراغشان آمدند و شروع کردند به تغییر همه چیز؛ پروفسور احمد کامیابی مسک و اوژن یونسکو.
علاقه مندان برای تماشای این فیلم می توانند. یکشنبه، 12 آبان ماه، ساعت 17 به خانه هنرمندان مراجعه کنند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار