قابل توجه مادران؛

مادران پسر دار بخوانند

استفاده از پستانک در نوزادان پسر موجب اختلال در تکامل عاطفی آنها می شود، زیرا با استفاده از این وسیله نمی توانند احساسات خود را از طریق حرکات صورت بیان کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، در گذشته آکادمی متخصصان کودک آمریکا و سازمان بهداشت جهانی( WHO) توصیه کرده بودند که میزان استفاده از پستانک در کودکان کنترل شود، زیرا در تحقیقات آنها مشخص شده بود که قطع مصرف پستانک موجب بهبود فرایند غذا خوردن در کودکان می شود.
استفاده از این وسیله موجب بروز اختلالات دندانی در کودکان می شود و طبق مطالعات صورت گرفته نیز بین استفاده از پستانک و عفونت های گوش ارتباط وجود دارد.
متخصصان معتقدند که افراد در هر سنی ،  اعمال دیگران را از جمله نحوه بیان احساسات از طریق صورت و بدن را از دیگران تقلید می کنند و این عمل یک ابزار مهم برای یادگیری بیان احساسات در کودکان است.
طبق بررسی ای صورت گرفته ، پسران 6 و 7 ساله که در دوران نوزادی به طور منظم از پستانک استفاده کرده بودند، در تقلید از بیان احساسات دیگران مشکل داشتند.
نتایج حاکی از آن است که استفاده از پستانک در شب برای نوزادان  پسر بلامانع است زیرا شب ،‌ زمان مشاهده و یادگیری حرکات صورت دیگران نیست./ف
برچسب ها: مادر ، نوزاد ، اختلال ، تکامل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار