حمله هوایی آمریکا به وزیرستان شمالی/ 6 کشته و زخمي

در حمله هواپيماي بدون سرنشين آمريکا در شمال غربي پاکستان سه نفر کشته شدند

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا، رسانه های داخلی پاکستان اعلام کردند در حمله یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکا به منطقه ای در شمال وزیرستان در شمال غربی پاکستان دست کم سه نفر کشته شدند.

اين حمله در منطقه ميرانشاه واقع در سرحدات وزيرستان شمالي روي داد.
 
حمله هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا درحالي صورت گرفت که يک هفته قبل نواز شريف ، نخست وزير پاکستان در ديدار با باراک اوباما در واشنگتن خواستار توقف حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکايي به پاکستان شده بود.

گزارشهاي دريافت شده حاکي از آن است که پرواز هواپيماهاي بدون سرنشين بر فراز منطقه سرحدات شمالي طي چند ساعت گذشته ادامه داشته است. در اين حملات يک هواپيماي بدون سرنشين دو موشک به بازار منطقه ميرانشاه شليک کرد. موشک اول به يک خودرو اصابت کرد که بر اثر آن سه نفر کشته شدند. موشک دوم نيز به يک منطقه مسکوني برخورد کرد.

گزارشها حاکي از آن است که تاکنون شمار زيادي غير نظامي در حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا به مناطق شمالي پاکستان کشته شدند اما ارتش پاکستان با ارائه شواهدي به کميسيون دولت مدعي شد از سال دوهزار و هشت تاکنون تنها شصت و هفت غير نظامي کشته شدند. 

آمار موجود حاکي از آن است که تنها در حمله هشتم ژوييه هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا به يک مراسم تشييع جنازه در سال دوهزارو نه ، بيش از هشتاد نفر کشته شدند. حمله ديگري نيز به محل برگزاري نشست سران قبايلي صورت گرفت که بر اثر آن ، چهل رئيس قبيله کشته شدند. بنابراين جاي شگفتي است که دولت پاکستان تعداد غيرنظاميان کشته شده را تنها شصت و هفت نفر ذکر کرده است زيرا وزارت خارجه پاکستان در گزارش خود به نماينده ويژه سازمان ملل تلفات غير نظاميان را بيش از صدها نفر اعلام کرد. البته اين حداقل تعداد کشته شدهاست و ممکن است اين تعداد از دوهزار نفر نيز فراتر رفته باشد. بنابراين ، گزارش ارتش به سناي پاکستان درباره شمار کشته شدگان تعجب بسياري را برانگيخت و بيشتر به نظر مي رسد اين گزارش از سوي آمريکا تهيه شده است تا ارتش پاکستان. احتمالا اين ارقام با انتقاد شديد مواجه خواهد شد. عمران خان ، رئيس حزب تحريک انصاف تهديد کرد در صورت ادامه حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا به پاکستان ، آنها از ورود و خروج کاروانهاي تدارکاتي ناتو به افغانستان جلوگيري خواهند کرد. از سوي ديگر، تحريک طالبان پاکستان اعلام کرد در صورتيکه حملات هوايي به مناطق عشيره اي متوقف نشود آتش بسي در کار نخواهد بود و طالبان از گفتگو با دولت پاکستان سر باز خواهد زد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار