پس از وقفه ای چند روزه در اعلام قهرمان لیگ دو و میدانی؛

غلامی: هفت ورزشکار تیم پیکان تبانی کرده بودند/عاكفيان: قهرماني تيم پيكان به چه قيمتي بود؟!

پس از وقفه اي چند روزه در اعلام قهرمان ليگ دو و ميداني، سرمربیان تیم هاي دو و میدانی پیکان و نفت تهران صحبت هايي انجام داده اند که در زير اظهارات آنها را بخوانيد.

اشکان غلامی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: هفت ورزشکار تیم به دلیل تبانی با تیم نفت در مراحل آخر لیگ حضور نیافتند و دلیل غیبت خود را مصدومیت اعلام کردند، در حالی که ورزشکار مصدوم باید زیر نظر باشگاه مراحل درمان خود را طی کند.

سرمربی تیم دو و میدانی پیکان تهران ادامه داد: مسئولان تیم پیکان برای عده ای از این ورزشکاران بلیط هم تهیه کرده بودند ولی این افراد از حضور در مرحله آخر لیگ خودداری کردند.

غلامی تاکید کرد: قرار است این افراد در جلسه کمیته انضباطی که به زودی برگزار می شود شرکت کنند و در خصوص علت غیبت خود توضیحات لازم را ارائه دهند.

سرمربی تیم دو و میدانی پیکان تهران اضافه کرد: علاوه بر این شکایت تیم پیکان علیه نفت به دلیل حضور 2 ورزشکار این تیم به صورت غیر قانونی در لیگ بود، چرا که این 2 ورزشکار رکورد ورودی را برای شرکت در مسابقات کسب نکرده بودند، از طرفی باید بگویم اگر تیم پیکان هم این خطا را انجام داده بود، شکایت تیم نفت درست و به جا بود.

غلامی یادآور شد: در هر صورت تیم پیکان قهرمان این دوره از مسابقات لیگ شد و در این راستا قرار است جشن قهرمانی را با نظر مدیر عامل تیم ملی چند روز آینده برگزار کنیم .

سرمربی تیم دو و میدانی پیکان کیفیت لیگ امسال را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: رکورد چندین ماده در سطح لیگ شکسته شد و این امر نشان از سطح بالای مسابقات داشت، دوهای نیمه استقامت نیز بهترین عملکرد را داشتند.

وی در پایان عنوان کرد: حضور تیم پیکان در لیگ سال آینده بستگی به تصمیم هیئت مدیره و مدیر عامل باشگاه پیکان دارد، چنان چه این تصمیم اتخاذ شود من هم تیم را همراهی می کنم.

عاكفيان: قهرماني تيم دو و ميداني پيكان به چه قيمتي بود؟!

مربي تيم دووميداني نفت تهران گفت: تيم پيكان با كدام قانون و با چه وجداني قهرمان ليگ دووميداني شد؟

محمد عاكفيان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: روزي كه مسابقات تمام شد نتايج رقابت ها را اعلام كردند و تيم ما قهرمان شد، اما تيم پيكان به نتيجه دو امدادي ما اعتراض داشت و اين در حالي بود كه سه داور مسابقات اعلام كرد هيچ خطايي رخ نداده است.

وي مربي تيم دووميداني نفت تهران اضافه كرد: از آنجايي كه مسئولان تيم پيكان در رأس فدراسيون هستند و هدفشان برد اين تيم است باز هم به نتيجه اين ماده اعتراض كردند و خواهان بررسي آن در جلسه كميته فني شدند.

عاكفيان تأكيد كرد: ادعاي آن ها اين بود كه اين خطا متعارض با استانداردهاي جهاني است، سؤال من اين است كه تمام مراحل ليگ همسو با استانداردهاي جهاني بوده و فقط اين ماده استاندارد نبوده است؟

مربي تيم دو و ميداني نفت تهران اضافه كرد: متأسفانه با حركت ناشايست دبير فدراسيون براي نخستين بار در تاريخ دو و ميداني كاپ مسابقات را از ورزشگاه خارج كردند و اعلام كردند نتيجه را در جلسه كميته فني اعلام مي كنند.

وي يادآور شد: متأسفانه اين پايان كار نبود، بعد از اينكه امتياز اين ماده را از تيم ما كم كردند، متوجه شدند باز هم نفت قهرمان ليگ است، از اين رو قوانين آيين نامه را بررسي كردند و اعلام كردند مهدي زماني حق شركت در مسابقات را نداشته است، چرا كه نامش در ليست ورزشكاران مجاز براي شركت در ليگ نبوده است، در حالي كه قبل از آغاز رقابت ها ما متوجه اين مسئله شديم و به فدراسيون اعتراض كرديم، مسئولان فدراسيون نيز اعلام كردند كه قبل از آغاز ليگ مسابقه اي را برگزار مي كنيم و اگر مهدي زماني در اين رقابت ها موفق شود، مي تواند به تيم هاي ليگ بپيوندد، زماني در اين مسابقات سوم شد و مجوز لازم را كسب كرد ولي نامه نگاري نشد.

عاکفيان ادامه داد: اگر مهدي زماني اجازه ورود نداشته است، چرا قرارداد وي به امضاي هيئت تهران و فدراسيون رسيد، از طرفي بعد از مرحله دوم ليگ اين قانون را برداشتند و تمام كساني كه مجوز حضور در ليگ را نداشتند و نامشان در ليست اول فدراسيون نبود در مسابقات شركت كردند، در حال حاضر هم دبير فدراسيون مدعي است كه در جريان اين موضوع هستم، اما به ياد نمي آورم كه در خصوص مهدي زماني نامه نگاري كرده باشم.

مربي تيم دو و ميداني نفت تهران تأكيد كرد: بايد بگويم اين آيين نامه به نفع خودشان بوده و حالا كه به ضرر تيم پيكان تمام شده است قوانين را تغيير داده اند، اگر با حذف زماني قهرمان ليگ نمي شدند باز هم دليل ديگري مي آوردند تا خودشان قهرمان اين مسابقات شوند.

عاكفيان تصريح كرد: واضح است كه بحث فدراسيون با باشگاه داري تفاوت دارد، مهدي زماني مي توانست يكي از اميدهاي قطعي براي كسب مدال به مسابقات آسيايي باشد ولي اين كار، باعث ضروري شد و در حال حاضر براي ورود به تيم ملي دلسرد شده است، قهرمان شدن بسيار مطلوب و خوب است، اما نه به هر قيمتي!

وي در پايان عنوان كرد: اگر در جرايد هم تيم پيكان را قهرمان اعلام كنند باز هم نفت قهرمان ليگ امسال شده است، حضور تيم نفت در ليگ سال آينده هم بستگي به بودجه وزارت دارد و اگر مسئولان بپذيرند حتماً سال آينده هم شركت مي كنيم، در پايان لازم مي دانم از منصور قنبرزاده، مدير عامل باشگاه نفت تهران، كمال تشكر را داشته باشم كه براي ورزشكاران از هيچ تلاشي دريغ نمي كنند.

پايان متن/مح

برچسب ها: پیکان ، مصدوم ، قهرمان لیگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.