"هومن سیدی" به برنامه "مجله تئاتر" نیامد

هومن سیدی و رحمان سیفی آزاد به دلیل مشغله ی کاری بدقولی کرده و در برنامه مجله تئاتر حضور نیافتند.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران شب گذشته برنامه مجله تئاتر با حضور سیامک احصایی  کارگردان نمایش (قرار)و ابراهیم گله دارزاده کارگردان نمایش (دش من) به موضوع تاثیرات نقد در تئاتر پرداختند همچنین علی رغم دعوت از هومن سیدی و رحمان سیفی آزاد اما آن ها به دلیل مشغله کاری در این برنامه حضور نیافتند.

سیامک احصایی کارگردان نمایش "قرار" ابتدا در خصوص پرداختن به ایده نمایش گفت: همیشه ایده ها و تصاویری در ذهنم قرار گرفته و سعی کردم انها را تجربه کنم و وقتی احساس کردم می توانم این این ایده را انجام دهم کار خود را اغاز کرده  و تاکنون 8 نمایش را کارگردانی کردم.

وی در پاسخ به سوال مجری مبنی بر طولانی  شدن نمایش گفت: به نظر من قصه از زمانی که نور بالا میاید شروع شده و دیالوگ ها سکوت را می شکنند و قصه نشان دهنده ی زندگی ساده  است. همچنین در مجموع در 12 دقیقه همه چیز مشخص می شود.

احصایی تصریح کرد : من باید با توجه به طراحی صحنه قصه را در ان حل می کردم و تصویری ایجاد می کردم تا تماشاگر لذت ببرد و چنهنچه فضا را بسته می گرفتم تماشاگر نمی توانست چیزی را ببیند.

وی در ادامه در خصوص نقد و تاثیراتش بر نمایش گفت: من با نقد هیچ گونه مخالفتی ندارم وهمیشه به نقدها گوش کردم و استاده بردم اما نقد زمانی زیباست که توهین به شخصیت کسی نباشد.

احصایی افزود : نقد باید علمی صورت گیرد همچنین باید با اگاهی کسانی مثل اتیلا پسیانی را نقد کرد چراکه او شخصیت بزرگی در تئاتر کشور است.

در پایان برنامه به نقد نمایش "دش من" پرداخته شد و ابراهیم گله دار زاده کارگردان نمایش "دش من" گفت: تاکنون من 7 نمایش را تجربه ی کارگردانی داشتم و کار خود را از تئاتر خوزستان و دانشگاهی شروع کردم که مدتی به دلایلی از کارگردانی دور شدم اما دوباره با نمایش "دش من" به دغدغه ام برگشتم.

وی در پاسخ به سوال مجری مبنی بر جدا کردن عنوان نمایش بیان کرد: هدف اصلی من از جدا نوشتن دش من در این نمایش یاداوری زبان فارسی بود چراکه برخی واژه ها مثل دش فراموش شده است.

گله دار زاده با اشاره به قصه تصریح کرد: قصه به گونه ای است که در جنگ جهانی سه جناح در پی تسخیر کشور بودند و به طور که نمایش بازنگری مفهوم سیاسی ان زمان بود.

وی افزود : مقدمه نمایشم طولانی نبود چراکه من لحظه به لحظه ی قصه را زمان گرفتم و وقتی به نتیجه رسیدیم قصه را باید تمام کنیم تا دچار طولانی شدن نمایش نشویم.

گله دار زاده تصریح کرد: من در دوران جنگ حضور داشتم و اکنون که به عنوان نویسنده و کارگردان به ان دوره می نگرم متوجه می شوم که واقعیت زندگی ان ادمها را باید در زمان کوتاه بیان کرد.


انتهاي پيام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار