در گفتگوی اختصاصی با رویترز؛

مدودف: جاسوسی آمریکا موجب عصبانیت رهبران کشورها شده است

نخست وزیر روسیه گفت آمریکا از پیامدهای جاسوسی علیه متحدان این کشور به شدت آسیب دیده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، دمیتری مدودوف تصریح کرد،گزارش های مربوط به فعالیت های جاسوسی و شنود آژانس امنیت ملی آمریکا از آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و همچنین شماری از رهبران فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و دیگر کشورهای اروپایی نگرانی های زیادی در متحدان آمریکا به وجود آورده است.

مدودوف در گفتگوی اختصاصی با رویترز جاسوسی از افراد را اقدامی نادرست و موجب عصبانیت رهبران کشورها خواند. نخست وزیر روسیه خاطر نشان کرد، البته اینگونه اقدام جاسوسی کاری غیرمعمول نیست اما تصور نمی شد به چنین روشی از افراد جاسوسی شود.

انتشار رسوائی شنود از مکالمات تلفنی شماری از رهبران کشورهای اروپایی در نتیجه افشاگری های ادوارد اسنودن به شمار می رود. وی پیشتر پیمانکار آژانس امنیتی ملی آمریکا بود که از این کشور گریخت و اکنون به روسیه پناهنده شده است.

رسوایی های جاسوسی مناسبات مسکو و واشنگتن را در طول سال های 2008 تا 2012 در زمان ریاست جمهوری مدودوف تیره کرده بود و پس ازبازگشت ولادیمیر پوتین در سال گذشته به کرملین چنین روندی نیز ادامه یافت.

جاسوس سابق اداره اطلاعات مرکزی روسیه (کا.گ.ب) گفت در صورتی که اسنودن از آسیب رساندن به آمریکا خودداری کند از وی حمایت می کند. «به نظر می رسد رئیس جمهور روسیه درخواست های رهبران آمریکا برای بازگرداندن اسنودن و محاکمه وی به جرم فعالیت های جاسوسی را نادیده گرفته است.

تصمیم رهبران روسیه برای اعطای پناهندگی به اسنودن حاکی از آن است که رهبران آمریکا به رغم موعظه به رهبران کشورهای جهان جهت دفاع از آزادی و حقوق افراد، خود حقوق دیگران را رعایت نمی کنند.

یک نماینده پارلمان آلمان در دیدار و گفتگوی دیروز با اسنودن در مسکو از اعلام آمادگی جاسوس سابق آمریکا برای کمک به شفاف سازی اخبار مربوط به شنود از مکالمات آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان خبر داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار