آمریکا هواپیماهای پیشرفته به اسرائیل می فروشد

رژیم صهیونیستی اولین دریافت کننده خارجی هواپیماهای آسپری وی- بیست و دو ساخت آمریکا خواهد بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از لوس آنجلس تایمز:دولت اوباما روز پنجشنبه اعلام کرد شش فروند هواپیمای آسپری وی- بیست و دو در اختیار اسرائیل قرار می دهد و بدین ترتیب اسرائیل اولین دولت خارجی است که این هواپیماهای پیشرفته عمود پرواز (تیلت روتر) را دریافت خواهد کرد.

این هواپیماها می توانند با کج کردن دو ملخ شان به طور عمودی از زمین بلند شوند و فرود آیند. به گفته مقامات رسمی، چنین قابلیتی توان ارتش اسرائیل را در جابجایی سریع نیروها به نقاط دور و نواحی فاقد باند فرود و نیز عملیات تجسس و نجات توسعه دهد.

چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا که در نطقی در اتحادیه مبارزه با افترا در نیویورک این خبر را اعلام کرد، گفت که هواپیماهای وی - بیست و دو دامنه کارآیی نیروهای ویژه اسرائیل را به طور چشمگیری تقویت خواهد کرد.

یک مقام دفاعی ارشد آمریکا که خواست نامش فاش نشود،‌ گفت، اولین هواپیماها احتمالا ظرف دو سال تحویل داده خواهد شد و در آن اصلاحاتی به منظور مطابقت با شرایط خاص نیروی دفاعی اسرائیل صورت خواهد گرفت.

آمریکا همواره قول داده است ارتش اسرائیل را قوی تر از مجموعه رقبای منطقه ای اش نگاه دارد. به گفته این مقام رسمی آمریکا، هواپیماهای وی- بیست و دو گرچه تا چند سال دیگر تحویل داده نخواهد شد، به ارتش اسرائیل کمک خواهد کرد با تهدیدهای موجود نه تنها از جانب ایران بلکه ناشی از جنگ داخلی سوریه و نیز چالشهای دریایی بهتر برخورد کند.

هواپیماهای وی- بیست و دو از زمان وارد شدن در ناوگان هوایی آمریکا مورد استفاده تفنگداران دریایی و نیروی هوایی آمریکا در عراق،‌ افغانستان و لیبی قرار گرفته و افسران ارشد آمریکا آنرا یکی از ایمن ترین هواپیماها توصیف کرده اند.

برای تفنگداران دریایی آمریکا این هواپیما جایگزین بالگرد سی اچ- چهل و شش شد که از آن عمدتا در انتقال تفنگداران از کشتی ها به ساحل استفاده می شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار