اصفهان/

کاشان ترکیب و تلفیقی از تاریخ است

رئیس بخش برنامه ریزی سازمان نقشه برداری کشور ژاپن، از ایران به عنوان یکی از نقاط کامل، جذاب و دیدنی یاد کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، دکترهیروشی موراکامی ( Dr. Hiroshi Murakami) در حاشیه بازدید یکروزه خوداز باغ موزه فین کاشان اظهار داشت: ایران در مرکزی قرار گرفته که فرهنگ ها با یکدیگر ترکیب شده است و تقابل بسیار خوبی را مردم ایران طی این تاریخ دارند.

وی، به حفظ آثار و بناهای تاریخی کاشان در ترکیب و تلفیقی از تاریخ اشاره کرد و افزود: از تاریخ بزرگ و قدیمی کاشان متحیر شدم، آثاری 8 هزار سال را دیدم و اینکه چگونه هنوز چون کوه استوار باقی مانده و به خوبی از آن نگهداری می شود و ایران یک تاریخ بسیار قدیمی دارد.

دبیر اجلاس UN-GGIM-AP در ادامه از زیبایی ها، جاذبه ها و آثار تاریخی کاشان اظهار خرسندی و رضایت کرد و گفت:مردم ژاپن باید بدانند ایرانی ها چگونه زندگی می کنند وایران یکی از بهترین نقاط جذاب و دیدنی است که ارزش دیدن دارد.

دکترهیروشی موراکامی تاکید کرد: حفظ آثار تاریخی و ارزش گذاشتن به تاریخ ایران برایم هیجان انگیزترین نکته در این سفر یکروزه است.

به گفته وی،کشور ژاپن یک تاریخ گسترده ای دارد که در مقایسه با ایران نیست و اطلاعات ایران در ژاپن مقداری محدود است چنانچه خبرها در رسانه های ژاپن متعصبانه است و به نکات کامل نمی پردازند مثلا تظاهرات و شورش ها را نشان می دهند که مطمئنا کامل و جامع نیست.

گفتنی است:50 نفر از میهمانان خارجی کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه در حاشیه دومین نشست کارگروه جهانی سازمان ملل متحد در زمینه مدیریت اطلاعات مکانی برای منطقه آسیا و اقیانوسیه از آثار و ابنیه تاریخی کاشان دیدن کردند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.