فروکش کردن تب تلفن همراه در جامعه ی کنونی

فروکش کردن تب تلفن همراه درجامعه ی ما به معنای کاهش استفاده از آن نیست، بلکه ریشه چنین تصوری را باید در عادت کردن ها و عادی شدن ها جستجو کرد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گاهی اوقات ما در استفاه از تکنولوژی های نو ظهور نظیر تلفن همراه دچار نوعی پارادوکس اجتماعی می شویم و باعث مي شود این تکنولوژی مسیر دیگری را طی کند. 
 
مصطفی آب روشن، یک آسیب شناسی، در خصوص پایین آمدن سن استفاده از تلفن همراه اظهار داشت: استفاده از تلفن همراه و در دسترس قرار گرفتن این دستگاه در دست کودکان و نوجوانان و گسترش پیش از پیش تعاملات اجتماعی از طریق تلفن همراه و پیامک، منجر به پیش بینی این امر می شود که نسل آینده در کنش های رودرو دچار مشکل شده و حتی از ساده ترین مهارت های کلامی و رابطه ای بی بهره خواهند بود.  
 
وی با اشاره به کمبود شور و هیجان فیزیکی در بین نوجوانان ورابطه ی آن با تلفن همراه بیان کرد: گوشه گیری، انزوا و اعتماد به نفس پایین از آسیت های مهم استفاده ی کودکان از این وسیله ارتباطی است که شور و هیجان فیزیکی را از این گروه های سنی گرفته است.  
 
مصطفی آب روشن ضمن تاکید بر نقش والدین در استفاده نوجوانان از تکنولوژی، افزود: برخی از والدین، تلفن همراه را برای فرزندان خود وسیلیه ای ضروری می دانند اما در شرایطی که استفاده از این ابزار برای نوجوانان فرهنگ سازی نشده، همراه داشتن تلفن همراه بی ضرر نیست چرا که فزندان از مسائلی آگاه می شوند که بلوغ زود رس را در آنان به وجود می آورد و این دانش افزایی نا به هنگام باعث زیر سوال بردن ارزش ها و هنجارهای خانوادگی شده و اقتدار اخلاقی پدر و مادر را زیر سوال می برد و در همین راستا باعث تعارضات خانوادگی نیز می شود.  
 
مصطفی آب روشن یاد آور شد:برخی موارد استفاده ی نوجوانان از تلفن همراه برای والدین به یک معضل و بحران تبدیل شده است چرا که وجود بلوتوث، دسترسی آسان به سایت های غیر اخلاقی و انتشار آن در بین نوجوانان در برخی موارد بین کودکان و سوئ استفاده احتمالی دیگران از آن مشکلات زیادی را برای والدین به وجود آورده است چرا که در ورای این مشکلات، آنان را به والدین نگران و دلواپس همیشگی فرزندانشان تبدیل می کند. 
برچسب ها: فروکش ، تب ، تلفن ، همراه ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار