ریشه هذیان‌گویی‌های این استاد دانشگاه چیست؟

مردم ایران متوهم نیستند/ شعار مرگ بر آمریکا ریشه در ذات انقلاب اسلامی دارد

اینکه زیبا کلام با چه استدلال و منطقی، ذات انقلاب را از شعار مرگ بر آمریکا بری می‌داند، بحثی است که خود او باید پاسخ دهند، اما باید یادآور شد که شعار مرگ بر آمریکا نه تنها ریشه در انقلاب اسلامی دارد، که در تمامی خیزش‌های مردمی پس از کودتا 28 مرداد 1332، جنبه‌هایی از انزجار و نفرت ایرانیان از حکومت آمریکا نمایان است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ "صادق زیبا کلام" "استاد دانشگاه تهران" و یکی از چهره‌هایی که خود را وابسته به "جریان اصلاح طلبی" می‌داند، هفته گذشته در مصاحبه با یکی از روزنامه‌های کشور، ادعاهای قابل تامل و بعضا توهین آمیزوهذیان گونه ای را درخصوص واقعه 13 آبان، شعار مرگ بر آمریکا و مردم جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد.

زیباکلام در بخشی از مصاحبه با روزنامه قانون مدعی می‌شود: "شعار مرگ بر آمریکای مردم ایران ریشه در ذات انقلاب نداشته است".

اینکه زیبا کلام با چه استدلال و منطقی، ذات انقلاب را از شعار مرگ بر آمریکا بری می‌داند، بحثی است که خود ایشان باید پاسخ دهند، اما محض اطلاع باید یاد آور شد که شعار مرگ بر آمریکا نه تنها ریشه در انقلاب اسلامی دارد، که در تمامی خیزش‌های مردمی پس از کودتا 28 مرداد 1332، جنبه‌هایی از انزجار و نفرت ایرانیان از حکومت آمریکا نمایان است.

اقدام مستقیم دولت و سرویس‌های جاسوسی آمریکا در کودتا علیه دولت قانونی ایران در 28 مرداد 1332، لکه ننگی در کارنامه یانکی‌ها است، که شاید هیچگاه از اذهان ایرانیان زدوده نشود.

پس از انقلاب اسلامی مردم ایران نیز، آمریکایی‌ها از هیچگونه تلاشی در جهت مقابله با این انقلاب دریغ نکردند. بارزترین اقدام واشنگتن در این زمینه، تاسیس شبکه‌هایی جاسوسی با هدف براندازی نظام نوپای جمهوری اسلامی بود.

شکست آمریکایی‌ها در پروژه جاسوسی و براندازی علیه نظام ایران، سردمداران کاخ سفید را به فکر تحریک و حمایت از صدام جهت تهاجم به ایران انداخت.

کمک تسلیحاتی به ارتش عراق برای "حمله شیمیایی" به شهرهای ایران، هدف قرار دادن تاسیسات نفتی و پالایشگاهی ایران و سرنگون کردن هواپیما مسافربری، تنها بخشی از جنایت‌های آمریکا علیه ملت ایران در دوران 8 ساله دفاع مقدس است.

کینه توزی‌ها و دشمنی‌های آمریکایی‌ها علیه ملت ایران تنها به دوران پیش از انقلاب و سال‌های نخستین انقلاب محدود نمی‌شود. در سال‌های پایانی دو دهه اخیر، استراتژیست‌های آمریکایی نسخه‌ای را برای روشنفکرنماها و وادادگان داخلی تجویز کردند، که این نسخه‌ها به فتنه‌های 78 و88 منجر شد. فتنه‌هایی که خسارات مادی و معنوی بسیاری را بر ملت ایران تحمیل کرد.

توطئه‌های آمریکایی‌ها علیه ملت ایران، به حدی آشکار و نمایان است، که متفکر آمریکایی "نوام چامسکی" اخیرا طی مصاحبه‌ای اقرار کرده است، "در 60 سال اخیر، یک روز نبوده است که آمریکا، ایرانیان را شکنجه نکرده باشد. این امر از کودتای 28 مرداد1332، آغاز شد که دولت قانونی ایران را سرنگون کرده و باعث روی کارآمدن شاه که یک دیکتاتور بی رحم بود شد".

زیبا کلام: ما جامعه‌ای به شدت متوهم داریم؟

زیبا کلام در قسمت دیگری از ادعا‌های خود، با توهین به مردم، جامعه ایرانی را شعار زده و به شدت متوهم می‌خواند.

البته این اولین باری نبود که زیباکلام شعار مرگ بر آمریکای مردم ایران را به تمسخر گرفته و بدون توجه به دلایل شکل‌گیری این شعار چنین ادعاهایی را مطرح می‌کند.

صادق زیباکلام چندی پیش نیز در مناظره‌ای به حمایت از آمریکا پرداخته است و مدعی می‌شود ناو آمریکایی، هواپیمای ایرباس ایرانی را که منجر به کشته شدن حدود سیصد شهروند بی‌گناه شد به صورت عمد هدف قرار نداده است.

تقلای زیباکلام برای تطهیر آمریکایی ها از جنایاتشان ولو با تحریف تاریخ، قابل تامل است. زیباکلام به سهوی بودن موشک اندازی "ناو وینسنس" به هواپیمای مسافربری ایران اشاره می‌کند، حال آنکه حکومت واشنگتن پس از این اقدام وحشیانه، از "ویل راجر" فرمانده ناو آمریکایی با دادن مدال افتخار تجلیل کرد.

اما در پاسخ به ادعاهای آقای زیبا کلام تنها کافی است برگ‌های تاریخ و دخالت‌های آمریکا چه قبل و چه بعد از انقلاب را ورق بزنیم تا ریشه‌های آمریکاستیزی مردم ایران را کند و کاو کنیم. اینکه آیا مسافران بی‌گناه ایرانی اقدامی علیه آمریکا انجام داده بودند که هواپیمای آن‌ها هدف موشک ناو آمریکایی قرار می‌گیرد؟ یا اینکه آیا ایران اقدامی نظامی علیه آمریکا انجام داده بود، که سازمان‌های اطلاعاتی و شرکت‌های آمریکایی به صدام در حمله شیمیایی به شهرهای ایران و کشتار هزاران ایرانی کمک‌های تسلیحاتی و اطلاعاتی کردند؟‌و هزاران و سوال از این قبیل که زیباکلام باید پاسخگو باشد.

زیباکلام در صحبتی بسیار قابل تامل، حمایت‌های آمریکا از صدام را دروغی علنی عنوان می‌کند، اما همین چند وقت پیش بود که طبق گزارش نشریه "فارین پالیسی" که در آن به اسناد سازمان جاسوسی آمریکا- سیا- استناد شده بود،کمک‌های اطلاعاتی و تسلیحاتی آمریکا به صدام برای حمله شیمیایی به شهرهای ایران فاش شد.

زیباکلام: 13 آبان را تحریم کنید

زیبا کلام که به نظر می‌رسد این روزها پرچم ذوق‌زدگان برقراری رابطه و مصالحه با آمریکا در دست گرفته است، در نامه‌ای سرگشاده به رئیس جمهور کشور، از او و اعضای هیئت دولت درخواست کرده تا راهپیمایی مردمی 13 آبان را تحریم کنند.

چرا شعار مرگ بر آمریکا ریشه در ذات انقلاب اسلامی دارد؟

اما در اینجا بد نیست به ذکر نکاتی درباره چرایی شعار مرگ بر آمریکا پرداخته و اینکه چرا این شعار در ذات انقلاب اسلامی ایران قرار دارد پرداخت.

پس از خیزش دانشجویان انقلابی در تسخیر سفارتخانه یا جاسوسخانه آمریکایی‌ها در تهران، امام خمینی (ره) که باشکوه‌ترین انقلاب قرن را رهبری کرده بود، این حرکت را انقلاب دوم نامیدند. شاید بتوان همین گزاره را متقن‌ترین برهان بر وجوب و ارزشی بودن واقعه 13 آبان قلمداد کرد.

از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 1357 تا اقدام دانشجویان در تصرف ساختمان سفارت آمریکا در آبان 1358، این ساختمان به مرکزی برای هم فکری استراتژیست ها و دیپلماتهای آمریکایی جهت ضربه زدن به نظام نوپای جمهوری اسلامی تبدیل شده بود.

برقراری تماس با سرکردگان گروه‌های ضد انقلاب، تغذیه مالی- اطلاعاتی شبکه های کودتا و براندازی، حمایت مالی از گروهک های تروریستی در غرب و جنوب ایران، ایجاد ناامنی و تفرقه افکنی در مناطق کردنشین، همه و همه تنها بخشی از شرارت های لانه ای بود که در پوشش سفارتخانه، به شغل جاسوسی برای شیطان بزرگ اشتغال داشت.

ناگفته پیداست که برای بازشماری تمام جنایات آمریکا علیه ایرانیان نیاز به نگارش چندین مقاله جامع بوده و این نوشتار به جهت محدودیت، تنها به چند اقدام متجاوزانه دولت آمریکا علیه مردم ایران می‌پردازد

کودتا علیه دولت قانونی

28مرداد1332 از اذهان ایرانیان، پاک شدنی نیست؛ روزی که دولتی قانونی در ایران با حمایت مستقیم شبکه های جاسوسی آمریکایی، سرنگون شد و شرایط برای استبداد مطلق محمد رضا پهلوی غلام حلقه به گوش آمریکایی‌ها فراهم شد.

نقش آمریکایی ها در کودتای 28 مرداد که ننگین ترین دوره استبداد داخلی و استعمار خارجی در تاریخ ایران را فراهم کرد، غیر قابل انکار است، تا آنجا که اخیرا، سازمان سیا به در دسترس قرار دادن اطلاعات طبقه بندی شده‌ای مبادرت کرده است، که صریحا به در دست داشتن دولت آمریکا در براندازی دولت قانونی ایران اشاره دارد.

کاپیتولاسیون

لایحه مصونیت مستشاران و اتباع امریکا در ایران، در 13 مهر 1343 در دوران نخست وزیری علم علیه حاکمیت ملت ایران به تصویب رسید. پس از چندی که مجلس تشریفاتی سنا نیز بر مصوبه ی مجلس شورای ملی صحه گذارد، در زمان نخست وزیری حسنعلی منصور در 21 مهر 1343 دوباره در مجلس شورا مورد تصویب ننگین نمایندگان قرار گرفت. این مصوبه که به صورت قانونی، سند اسارت ملت و دولت ایران را به دست امریکا می داد، در حقیقت روح و جان انقلاب شاه و امریکا بود که اینک بر ملا می شد. در 4 آبان 1343 هجری شمسی، امام خمینی قدس سره با ایراد سخنرانی مهیّج و کوبنده ای رسوایی جدید حکومت را افشا نمود. طی این سخنرانی طوفان زا، نفوذ امریکا را به همه گوشزد و اعلام خطر کرد و گفت:..." تمام گرفتاری ما از این آمریکاست، تمام گرفتاری ما از این اسرائیل است. اسرائیل هم از آمریکاست".

کودتای نوژه

در دي ماه 1358 هواداران شاپور بختيار با حمایت آمریکایی‌ها سازماني به نام "نقاب" را تشکيل دادند که هدف آن بر اندازي نظام جمهوري اسلامي از طريق کودتاي نظامي بود. در طرح عمليات کودتاي نظامي "پايگاه شهيد نوژه" در 60 کيلومتري همدان به عنوان کانون عمليات کودتا در نظر گرفته شده بود و قرار بود پس از تصرف پايگاه نوژه تيم‌هاي مختلف مراکز حساس تهران را بمباران و اشغال کنند.

بيت امام در جماران نخستين هدف و مرکز ثقل عمليات کودتا بود به همين جهت بيشترين هواپيماها و مهمات سنگيني براي اين هدف در نظر گرفته شده بود. البته این کودتا با افشاگری دوتن از اعضای کودتا خنثی شد و این بار هم تیر آمریکایی‌ها به سنگ خورد.

عملیات طبس

در 5 اردیبهشت 1359، با دستور مستقیم رئیس‌جمهور آمریکا "جیمی کارتر"، هواپیماها و بالگردهای آمریکایی، با تجاوز به خاک ایران، قصد آزاد کردن گروگان‌های لانه جاسوسی را داشتند. اما وقوع "طوفان شن" در آن شب موجب برخورد هواپیمای c-130و بالگرد ch-53 و 8 تن از نظامیان آمریکایی در این حادثه کشته شدند.

نقش آمریکا در تجهیز ارتش صدام و حمله شیمیایی علیه مردم ایران

در 31 شهریور 1359 ، صدام با چراغ سبز کاخ سفید، تهاجمی ددمنشانه را به خاک ایران ترتیب داد. تهاجمی که هرچند پاسخ قاطع سپاهیان اسلام را بدنبال داشت، اما برگه های صفحه تاریخ هیچگاه از حمایت و پشتیبانی لجستیکی آمریکایی‌ها از صدام سفاک علیه ملت ایران پاک نخواهد شد.

حمایت آمریکایی‌ها از صدام در جریان جنگ 8 ساله ایران و عراق، بر کسی پوشیده نیست، اما تنها به منظور یادآوری، اشاره به اسنادی که خود آمریکایی ها منتشر کرده اند، خالی از لطف نیست.

برژنسکی مشاور وقت امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا، در سوم اکتبر 1980، طی نامه ای محرمانه، به درخواست صدام از دولت آمریکا برای ارائه کمک نظامی به بغداد در جریان جنگ با ایران اشاره می کند.

نشریه فارین پالیسی، اخیرا طی گزارشی با استناد به اسناد سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) نوشته است آمریکا از حملات شیمیایی عراق به ایران مطلع بوده و حتی با دادن تصاویر ماهواره‌ای به صدام در این حملات کمک می‌کرده است. این گزارش همچنین نشان می‌دهدواشنگتن در جریانعملیات ایران برای فتحبصره که به اذعان آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا در صورت موفقیت می‌توانست به فروپاشی ارتش عراق بیانجامد، چطور به کمک ارتش عراق آمد.

حمله ناو آمریکایی به هواپیما مسافربری

درتاریخ 12 تیر 1367، ناو وینسنس متعلق به نیروی دریایی آمریکا، سامانه موشکی خود را به سمت هواپیما مسافربری ایران با 290 سرنشین نشانه گرفت و یکی از مرگبارترین سوانح هوایی تاریخ را رقم زد. سردمداران کاخ سفید که از شکست عراق در نبرد با ایران غضبناک بودند، با اعطای مدال افتخار به ویل راجرز فرمانده ناو وینسنس، از کشتار غیر نظامیان بی دفاع اعلام حمایت کرده و آن را تلافی شکست از نیروهای نظامی ایران نامیدند.

نقش آمریکا در شعله‌ور کردن فتنه 88

رئیس جمهور آمریکا با ارسال گزارشی، اقدامات واشنگتن را در حوزه جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی ایران در فتنه سال 88، برای کنگره و سنای آمریکا شرح داد. باراک اوباما در گزارش خود که برای رؤسای کنگره و مجلس سنای آمریکا- نانسی پلوسی و جوزف بایدن- ارسال شده، شرح مفصلی از اقدامات ضدایرانی دولت خود در حوزه اطلاع رسانی ارائه کرده است. براساس گزارش اوباما، مجموعه این اقدامات تحت عنوان‌بندی به اصطلاح قانونی با نام بند 1264(قانون قربانیان سانسور ایران) انجام می‌شود. براساس گزارش اوباما، محور اصلی عملیات رسانه‌ای کاخ سفید علیه ایران، نهادی دولتی به نام "شورای پخش مدیران (BBG) "است و شبکه خبر فارسی صدای آمریکا (PNN) و رادیو فردا متعلق به رادیو آزاد اروپا/ رادیو آزادی (RFE/RL) از جمله رسانه‌هایی هستند که در این پروژه نقش دارند و به ادعای اوباما، ایرانی‌ها از این طریق می‌توانند به اخبار سانسور نشده و بی‌طرفانه دست یابند. در این میان تلویزیون شبکه خبر فارسی صدای آمریکا و رادیو فردا نیز به صورت 24 ساعته به پخش برنامه و اخبار می‌پردازند. در ادامه این گزارش به تلاش دوچندان آمریکایی‌ها برای دامن زدن به ناآرامی‌ها در ایران، درست روز بعد از انتخابات اشاره شده است. گزارش اوباما در این زمینه تصریح می‌کند: "روز بعد از انتخابات شبکه خبر فارسی صدای آمریکا دو برنامه جدید را در دستور کار خود قرار داد تا به ایرانیان درباره حوادث کشورشان اطلاع رسانی کند.

اما در پایان باید به این موضوع اشاره کرد که موارد ذکر شده تنها گوشه‌ای از اقدامات آمریکا علیه مردم ایران در طول 35 سال انقلاب اسلامی و قبل از آن است؛ اقداماتی نظیر کمک‌های مالی به گروهک تروریستی منافقین، همکاری سازمان‌های جاسوسی آمریکا به موساد در ترور شهدای هسته‌ای کشور و تحریم‌های یک‌جانبه و ...

بر همین اساس به افرادی مانند آقای زیبا کلام و همفکران او توصیه می‌شود نگاهی به تاریخ انقلاب اسلامی و مواضع مقامات آمریکایی علیه نظام و مردم ایران بیاندازند تا متوجه شوند که چرا شعار مرگ بر آمریکا ریشه در ذات انقلاب اسلامی مردم ایران داشته تا دیگر مردم ایران را متوهم نخوانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۲۰:۳۴ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
انگار این نادان ترور سردار سلیمانی خیلی زود فراموش کرده انگار فراموش کرده که در هرنقطه از جهان فتنه وکشتار هست زیر سر آمریکاست
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۶:۴۸ ۱۱ آبان ۱۳۹۲
«بسم الله الرحمن الرحيم»
در خصوص حذف شعار "مرگ بر آمريكا" مرقومه اي تقديم ميگردد در قالب شعر نو. با عنوان "مرگ را بايد سرود"

مرگ را بايد سرود.
تا بيدي هست لرزان، برگ ريزان، از وحشت تازيانه هاي وحشي باد .
تا بوته هاي پژمرده از عطش آنسوي شن زار در آرزوي نمي از رود .
تا بلبلكان وراي بركه، اسير شب، لب بسته، ميخ كوب، خسته از هجوم دود.
تا ستاره اي كم فروغ در پس غبار سياه مه آلود، در ستيز با ابر كبود
خشم را بايد فزود
مرگ را بايد سرود
آن طرف شهريست غمزده، مه آلود، خون آلود
در هجوم سپاه شب، سپاه نمرود
اين همه برگ فرو افتاده در بهار، اين همه آتش، اين همه تبر خون آلود
سپاه شب را نفرين بايد نمود.
مسرور به مرگ شاپركها نتوان بود.
تاريكي شب را نفرين بايد نمود.
خانه ها ويران، خفاشها در پرواز
دلها خون از انبوه درد، انبوه راز
گل ها خشكيده، مرغكان بي آواز
بيرق خصم دون (آمريكا) در اهتزاز
شاد به سوگ چكاوكان ننوان بود.
نفرين بايد نمود.
مرگ را بايد سرود.


باتشكر
محسن سبزيان از تهران
آخرین اخبار