ربیع زاده گفت: باید مردم را در رابطه با مصون سازی از خطر ابتلا به اعتیاد آگاه ساخت.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ ناصر ربیع زاده معاون شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در حاشیه بازدید از مرکز ترک اعتیاد شفق گفت: با توجه به تجربیات در شورای هماهنگی مجموعه شفق مرکزی است برای ورود معتادان و گند زدایی آنان است و افراد بعد از ورود به این مجموعه اطلاعاتشان در سیستم ثبت و ضبط می شود و در چهار مرحله از آنان تصویر برداری می شود که عبارتند از تصویر قبل از گند زدایی،‌یک ماه بعد از گند زدایی، ماه ترخیص و زمان ترخیص است و ثبت اثر انگشت ده گانه جزو اطلاعات ثبتی  مدد جویان این مرکز است که ثبت این اطلاعات باعث می شود تا افراد بعد از مراجعه دوباره بتوانند در این مرکز حضور پیدا کنند. 
 
ربیع زاده شفق را مرکزی برای غربالگری دانست و افزود: نوع مصرف، سم زدایی، دوره نقاهت اولیه جزو درمان افراد محسوب می شود. 
 
به گفته وی برای نگهداری مدد جویان در مراحل بعد از گند زدایی در مراکز کمور در جاجرود با ظرفیت 1000نفر و مرکز ترک اعتیاد اخوان فرستاده می شوند. 
 
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه این مرکز 500نفر ظرفیت دارد خاطر نشان کرد: قبل تر این مرکز در اختیار فاتب نیروی انتظامی بود که بعد از تحویل آن به استانداری سعی شده استانداردها لحاظ شود. 
ربیع زاده درباره نوع مصرف مدد جویان در این مرکز گفت: درصد آمار دقیق در دسترس نیست. اما چرخه مصرف مواد مخدر از سنتي به صنعتی در حال تغییر است؛ آن هم به این دلیل که همگان بر این باور هستند که مواد مخدر سنتی با آسیب های کمتری برای افراد همراه است. 
 
ربیع زاده با بیان اینکه معتادان متجاهر با مداخله نیروی انتظامی جمع آوری می شود گفت: بنا بر ماده 15 بعضی افراد به صورت خود معرف به این مرکز مراجعه کردند که تامین منابع مالی هم می شوند و مراکز ماده 16 هم تحت تصدی دولت معتادان سطح شهر را جمع آوری می کند که هر یک از آنها بنا بر دستور قضایی یک تا سه ماه در این مرکز نگهداری می شوند. 
 
دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطر نشان کرد: با توجه به آمار با بررسی 3هزار 306 نفر در طول 5 ماه 331 نفر بی سواد 545 نفر با تحصیلات ابتدایی و 893 نفر با سطح تحصیلات سیکل1256 نفر تحصیلات دیپلم 149 نفر فوق دیپلم، 115نفر با تحصیلات کارشناسی و 17 نفر با کارشناسی ارشد در این مرکز نگهداری می شوند. 
به گفته ربیع زاده از همه آحاد مردم استدعا داریم که در رابطه با مصون سازی افراد از اعتیاد به گوش باشند در ضمن در ستاد مبارزه با مواد مخدر اقدامات فرهنگی و پیشگیری با کمک مردم در پایگاههای بسیج ، مساجد و دانشگاهها در نظر گرفته شده است./ل
برچسب ها: معتاد ، مرکز ، شفق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار