مشهد/

همایش جهان بدون استکبار در مشهد برگزار شد

جنبش دانش آموزی انجمن های اسلامی مدارس مشهد میزبان همایش بزرگ جهان بدون استکبار بود.

مسوول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، هدف از برگزاری این همایش را تبیین و اهمیت تقابل تاریخی ایران و آمریکا عنوان کرد.

قاسم حوائجی گفت: با توجه به تحولات اخیر آمریکا و ایران و عمومی شدن بحث رابطه با آمریکا در سطح جامعه، لزوم یک کار تبیینی برای مخاطبان ما یعنی دانش آموزان وجود داشت که ما بر آن شدیم تا در قالب این همایش به آن یعنی طرح اهمیت تقابل تاریخی ایران و آمریکا و چرایی شعار " مرگ بر آمریکا" بپردازیم.

وی 13 آبان را بهترین فرصت برای تبیین این هدف دانست و گفت: محور اصلی این همایش بحث مبارزه با خوی استکباری و قلدرمأبانه ی آمریکا و تبیین شعار "مرگ بر آمریکا" است زیرا ما با کشوری به نام آمریکا مشکل نداریم بلکه مشکل ما با خوی استکباری آن هاست.

مسوول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان خراسان رضوی مهمترین ویژگی این همایش را برگزاری آن توسط جنبش دانش آموزی و وابسته نبودن به هیچ سازمان و یا مسوول دیگری دانست و گفت: این همایش که شرکت کنندگان آن دانش آموزان متوسطه ی دبیرستان های مشهد هستند، تبلیغی برای حضور پرشورتر همگان در 13 آبان نیز می باشد.

حوائجی گفت: ساماندهی حضور اعضای انجمن های دانش آموزی مدارس خراسان رضوی در این همایش و توزیع دو هفته نامه ی دانش آموزی، فرهنگی و اجتماعی نگاره توس در قالب 8 صفحه و با موضوعاتی چون چرا مرگ بر آمریکا و دلایل بی اعتمادی بر آمریکا در حاشیه ی راهپیمایی 13 آبان را از جمله برنامه های این اتحادیه برای حضور پرشکوه دانش آموزان و ملت ایران در 13 آبان برشمرد./س


برچسب ها: همایش ، جهان ، بدون ، استکبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۶:۰۴ ۱۳ آبان ۱۳۹۲
با آرزوی موفقیت برای انجمنی هایی که پرچمدار جنبش های دانش آموزی هستند.