یک فعال سیاسی گفت: همه دستگاه‌ها موظفند برای گسترش جمعیت از همه سیاست‌های تشویقی استفاده کنند، از جمله کمک‌های مالی به بخشی از جامعه، تشویق‌های اجتماعی، حمایتی و تبلیغاتی، تسهیل ازدواج و به تبع آن پایین آمدن سن ازدواج که از وظایف مطبوعات، اصحاب رسانه، علما،‌ دانشمندان، دانشگاهیان و نهادهای دولتی به شمار می‌رود.

"حجت‌الاسلام‌ سیدابوالحسن نواب" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تاکیدات "مقام معظم رهبری" مبنی بر افزایش جمعیت کشور و اثرات مثبت آن بر جامعه اظهار داشت: پیری جمعیت، از میزان تاثیرگذاری کشوری مهم همچون ایران در منطقه می‌کاهد چراکه خلاقیت و ابتکار، نهفته در نیروی جوان یک کشور است.

وی با بیان اینکه موضوع جمعیت مسئله‌ای مهم برای حیات کشور است، افزود: اگر دچار پیری جمعیت شویم یا باید مانندغربی‌ها دست به دزدی جمعیت زده و افراد مستعد را از گوشه و کنار جهان به کشور خود بیاوریم و یا باید فکری برای گسترش جمعیت خود کنیم.

این فعال سیاسی با بیان اینکه وسعت کشور ما برابر با یک میلیون و 640 هزار کیلومتر مربع است با 75 میلیون جمعیت، اما کشور بنگلادش با 110 هزار کیلومتر مربع، 180 میلیون جمعیت دارد، تصریح کرد: ایران سرزمین گسترده‌ای است که امکان گسترش جمعیت و توسعه جمعیتی در آن زیاد است، کشور ما تا میزان چندین برابر جمعیت فعلی خود، ظرفیت دارد.

وی ادامه داد: همه دستگاه‌ها موظفند برای گسترش جمعیت از همه سیاست‌های تشویقی استفاده کنند، از جمله کمک‌های مالی به بخشی از جامعه، تشویق‌های اجتماعی، حمایتی و تبلیغاتی، تسهیل ازدواج و به تبع آن پایین آمدن سن ازدواج که از وظایف مطبوعات، اصحاب رسانه، علما،‌ دانشمندان، دانشگاهیان و نهادهای دولتی به شمار می‌رود.
 
حجت‌الاسلام نواب تصریح کرد: همانطور که در دهه 60 و 70 توانستیم با تبلیغات، رشد جمعیت را کنترل کنیم، امروز هم باید با تبلیغات پیش رویم.

این فعال سیاسی در پایان خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم که حرکت امروز مسئولین نسبت به 20 سال گذشته، سخت‌تر است، چراکه در آن زمان خواهان هدایت مردم از سختی به راحتی بودیم اما اکنون ظاهر قضیه و تفکر عموم مردم، حرکت از راحتی به سمت سختی است و این موضوع نشأت گرفته از سال‌ها سر دادن شعار "فرزند کمتر، زندگی بهتر" است؛ حال باید تبلیغات را برعکس کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار