چرا از "حوادث ورزشی" لذت می‌بریم

پژوهشگران دریافته‌اند که طرفداران رویدادهای ورزشی از سوانح ورزشی کم خطر لذت می‌برند و به‌‌ همان اندازه از باخت و شکست تیم مورد علاقه خود ناراحتو خشمگین می‌شوند.

به گزارش خبرنگارعلمی باشگاه خبرنگاران، پژوهشگران دریافته‌اند که برخی افراد به دلایل بیولوژیکی وقتی دیگران دچار درد می‌شوند بویژه اگر افراد نسبت به گروه دوم دچار حس حسادت بوده باشند احساس لذت می‌کنند.

گفتنی است: پزشکان برای بررسی این واکنش عصبی از اندازه گیری فعالیت الکتریکی عضلات گونه با الکترومایوگرام بر روی داوطلبان استفاده کرده‌اند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند: این وسیله می‌تواند نشان دهندهٔ واکنش‌های مختلف اعضای صورت در هنگام برخورد با اتفاقات مختلف باشد. براساس آزمایش صورت گرفته بر روی داوطلبان، افراد معمولا در مقابل دانش آموزان، احساس غرور، در مقابل معتادان احساس انزجار، در مقابل افراد ثروتمند، احساس حسادت و در مقابل سالمندان احساس ترحم را در چهره‌هایشان نشان داده‌اند.

پزشکان همچنین دریافته‌اند که بیشترین احساس شادی و رضایت در هنگام بازی تیم‌های ورزشی و موفقیت تیم ورزشی مورد علاقه افراد رخ می‌دهد و آن‌ها حس بسیار شادی را تجربه می‌کنند.

همچنین بیشترین درجه حسادت نیز به افراد موفق ثروتمند توسط دیگر افرادی که موفق نیستند صورت می‌گیرد.

دانشمندان همچنین دریافته‌اند که حالات صورت در مقابل واکنش‌های منفی بیشتر از حالات صورت در مقابل واکنش‌ها و رویدادهای مورد علاقه و مثبت است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.