بررسی موضوع شهرک سازی رژیم صهیونیستی میان فلسطین و کشورهای عربی

ریاض المالکی وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از بررسی موضوع شهرک سازی رژیم صهیونیستی میان کشورهای عربی و مقامات فلسطینی خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان:ریاض المالکی وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطینی امروز دوشنبه اعلام کرد: به زودی نشستی بین فلسطینی ها و کشورهای عربی به منظور بررسی راه های مقابله با طرح های شهرک سازی رژیم صهیونیستی برگزار خواهد شد.

مالکی به رادیو فلسطین گفت، طرح های گسترده اسرائیل برای شهرک سازی در سرزمین های فلسطینی، در سطح رهبری فلسطینی و کمیته پیگیری عربی که به زودی به این منظور تشکیل جلسه خواهد داد بررسی خواهد شد. مالکی، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را به کلاهبرداری درباره تفاهم های مربوط به ادامه شهرک سازی که امکان از سرگیری مذاکرات صلح را فراهم کرد، متهم کرد.

وی در این باره گفت: «ما منتظر سفر جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه هستیم تا از او درباره توافق بین ما و اسرائیلی ها و بین اسرائیل و دولت آمریکا توضیح بخواهیم تا دروغ نتانیاهو آشکار شود.

وی افزود:توافق این بود که اسرائیل اسرای قدیمی فلسطینی را آزاد کند و در مقابل، رهبری فلسطینی از درخواست عضویت در سازمان های بین المللی و امضای توافقنامه های بین المللی خودداری کند، این توافق هیچ ارتباطی با شهرک سازی ندارد. مالکی خاطرنشان کرد اسرائیل آنچه را درباره آن با دولت آمریکا توافق شده بود دور می زند و مسئولیت آمریکا است که واقعیت را بگوید و اسرائیل را از ادامه شهرک سازی بازدارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار