بازماندگان از تحصيل مستعد جرم و جنايت

يك كارشناس گفت: افرادي كه ترك تحصيل مي‌كنند آمادگي فراواني براي اقدام به جرم و جنايت دارند.

جعفرباي در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: يكي از مشكلات اساسي در نظام آموزشي، ترك تحصيل گروهي از دانش آموزان است كه توسط عوامل و عناصر فراواني به طور خواسته و يا ناخواسته از ادامه تحصيل انصراف مي دهند و از گردونه اموزش حذف مي شوند.

وي در ادامه افزود: علل ترك تحصيل را ميتوان به دو بخش كلي تقسيم كرد عوامل درون سازماني و عوامل برون سازماني نظام آموزشي.

وي در توضيح بيشتر گفت: در عوامل درون سازمانني غير استاندارد عمل كردن عناصر آموزشي باعث حذف فراگيران نظام اموزشي مي شود.

ناكارآمدي معلمان، شيوه هاي نامناسب تدريس، مشكلات كتاب درسي، شيوه هاي نامناسب تكاليف شب، فقدان آزمايشگاه ها و كارگاههاي آموزشي و مشكلات ناشي از فقدان تكنولوژي آموزشي مي‌تواند علل درون آموزشي محسوب شوند.

باي از علل برون سازماني سخن گفت و افزود: از علل برون سازماني مي‌توان به شكاف طبقاتي، مشكلات اقتصادي، گرفتاري‌هاي ناشي از مسائل اجتماعي، معضلات فرهنگي، قومي و حوادثي كه منجر به بروز خانواده هاي تك والدي مي شود اشاره كرد.

وي در پايان با اشاره به اينكه افرادي كه از تحصيل باز مي مانند مستعد جرم و جنايت در جامعه هستند گفت: آنچه حائز اهميت است اين است كه مديران ارشد نظام آموزشي بايد در جهت كاهش آمار ترك تحصيلان تلاش نمايند زيرا از تحصيل بازماندن فراگيران نظام آموزشي مشكلات گرفتاري هاي فراوان ديگري را بر جامعه حاكم مي سازد و خطرات جدي براي جامعه در پي دارد./ف
برچسب ها: بازمانده ، تحصیل ، مستعد ، جنایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار