آصفري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

كشورهاي حاشيه "خليج‌ فارس" به فكر اجراي خواسته‌هاي مردم کشورشان باشند

عضو هيئت‌ رئيسه کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با تاکید بر اینکه كشورهاي حاشيه "خليج‌ فارس" به فكر اجراي خواسته‌هاي مردم کشورشان باشند، گفت: هر کدام از کشورهاي حوزه خليج فارس که ادعاي دخالت ايران در امور داخلي کشورشان را دارند بهتر است در مورد ادعاي خود مستندات معتبر ارائه دهند.

محمدحسن آصفري در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به اظهار‌نظر کشورهاي حوزه خليج فارس در مورد ايران گفت: ايران هرگونه دخالت ديپلماتیک، سياسي و نظامي در کشورها را به جد محکوم مي‌کند و هيچ‌گونه دخالتي در امور کشورها نداشته و ندارد.
 
وي در مورد ارتباط ايران با ساير کشورها اظهار داشت: ايران در مورد ارتباط با ساير کشورها چه در منطقه و چه خارج از منطقه طبق چارچوب معاهدات و قوانين بين‌المللي عمل مي‌کند و در همين راستا هرگونه حضور نيروي نظامي و يا ارسال سلاح و امکانات نظامي به کشورها براي ايجاد ناامني را به شدت محکوم کرده و خواستار برخورد با اين مسئله هستيم.
 
آصفري در مورد ادعاي کشورهاي حوزه خليج فارس متذکر شد: هر کدام از کشورهاي حوزه خليج فارس که ادعاي دخالت ايران در امور داخلي کشورشان را دارند بهتر است در مورد ادعاي خود مستندات معتبر ارائه دهند.
 
عضو هيئت‌ رئيسه کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در پايان خاطر نشان کرد: به نظر من بهتر است کشورها به جاي نسبت دادن اين‌گونه مسائل به دیگران، در راستاي ايجاد اصلاحات در کشور خودشان و اجراي خواسته‌هاي مردم اقدام کنند تا شاهد اين‌گونه اعتراضات نباشيم و مشکلات داخلي کشور خود را به ديگر کشورها نسبت ندهيم.
 
گفتني است بازداشت چند تن در بحرین به اتهام همکاری با ایران در جهت براندازی حکومت، موضوع دیگری است که در شماری از مطبوعات و رسانه‌ها بازتاب یافته است.

در همین راستا دادگاهی در بحرین چهار تن را که همگی شیعه بوده‌اند، به حبس ابد و شش تن دیگر را به پانزده سال زندان محکوم کرده است.

قابل ذکر است اتهام این افراد، تشکیل یک حلقه شبه نظامی مرتبط با سپاه پاسداران ایران به منظور ترور شخصیت‌های سیاسی بحرین عنوان شده است، دولت بحرین پیش از این نیز ایران را به تشکیل حلقه‌های تروریستی در این کشور متهم کرده بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار