در مصاحبه با العربیه ؛

شرمن : خواستار توقف کامل برنامه هسته ای ایران نیستیم

"وندی شرمن" رئیس تیم مذاکره‌کننده آمریکا در 1+5 در مصاحبه با شبکه العربیه گفت : آنچه که ما می‌خواهیم، حصول اطمینان از این است که برنامه هسته‌ای ایران بیش از این پیشرفت نمی‌کند، نه اینکه آنها همه چیز را متوقف کنند بلکه بیش از جایگاهی که هم‌اکنون در آن قرار دارد، پیشروی نکند .


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، "وندی شرمن"معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی و رئیس تیم مذاکره‌کننده آمریکا در 1+5 در مصاحبه با شبکه العربیه تصریح کرد پیشنهاد کاهش تحریم‌های چشمگیر به ایران منوط به اقدام عملی ایران درباره برنامه هسته‌ای است.
"وندی شرمن" در این مصاحبه که روز چهارشنبه پخش شد مدعی شد : که هیچ‌گونه کاهش تحریم‌های چشمگیر از جانب گروه 1+5 (آمریکا،انگلیس،فرانسه،روسیه،چین بعلاوه آلمان) به ایران تازمانیکه این کشور گام‌های محکمی برندارد و به نگرانی‌های جامعه بین‌الملل در خصوص برنامه هسته‌ای اش پاسخ ندهد، پیشنهاد نخواهد شد.

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی تصریح کرد: ما هنوز به هیچ توافقی دست پیدا نکردیم. ما هنوز تحریم‌هایی را لغو نکردیم و در واقع در گام اول واکنش‌ محدودی در زمینه کاهش تحریم‌ها وجود خواهد داشت. ساختار و معماری تحریم‌های ما برای رسیدن به یک توافق جامع‌تر همچنان باقی خواهد ماند.

شرمن تأکید کرد که ایران موظف است در حین مذاکرات، سرعت برنامه هسته‌ای خود را کاهش دهد و گفت که بعد از حصول توافق با ایران، باید رسیدگی و نظارت خوبی (بر برنامه هسته‌ای ایران و نظارت بر توافقنامه) وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: آنچه که ما می‌خواهیم، حصول اطمینان از این است که برنامه هسته‌ای ایران بیش از این پیشرفت نمی‌کند، نه اینکه آنها همه چیز را متوقف کنند بلکه بیش از جایگاهی که هم‌اکنون در آن قرار دارد، پیشروی نکند و اینکه در حین اینکه ما در خصوص توافقنامه جامع مذاکره می‌کنیم، تا حدودی عقب‌نشینی کنند.

"وندی شرمن" با اشاره به نگرانی برخی کشورهای عربی همچون عربستان از پیشرفت رابطه ایران و آمریکا گفت که تعامل با ایران به رابطه آمریکا با کشورهای عرب خلیج (فارس) تأثیری نمی‌گذارد و واشنگتن رابطه با این کشورها را در اولویت بالایی قرار می‌دهد.

مصاحبه وندی شرمن در حالی منتشر شده است که "جان کری" وزیر خارجه آمریکا از خاورمیانه دیدار می‌کند تا درباره سوریه، ایران، فرانید سازش اسرائیل و فلسطین به بحث و مذاکره بنشیند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار