مروری بر تاریخچه دیدارهای استقلال و تراکتورسازی در لیگ برتر؛

مجیدی مؤثرترین بازیکن/استقلال پیشتاز برد مقابل تراکتورسازی

تیم فوتبال استقلال تهران در هفته پانزدهم رقابت های لیگ برتر روز جمعه 17 آبان ماه در ورزشگاه یادگار امام تبریز میهمان تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به بهانه بازی دو تیم استقلال و تراکتورسازی تاریخچه رویارویی این دو تیم را مورد بررسی قرار داده و از نظر خواهیم گذراند.

دو تیم استقلال و تراکتورسازی تاکنون 10 بار مقابل یکدیگر صف آرایی کرده اند که سهم برد آبی پوشان پایتخت 4 مرتبه و تبریزی ها 3 مرتبه بوده است و 3 بازی دیگر را با مساوی به پایان رسانده اند.

همچنین در دیدارهای این دو تیم 26 گل به ثمر رسیده که استقلال 15 و تراکتور 11 گل از 26 گل را به خود اختصاص داده اند.

نخستین دیدار دو تیم در سال 81-80 برگزار شد که استقلال توانست با 4 گل تراکتورسازی را شکست دهد.

محمد نوازی، سیروس دین محمدی، یداله اکبری و فرزاد مجیدی گل های آبی پوشان را در این دیدار به ثمر رساندند.

در دور برگشت فصل 81-80 هم استقلال توانسته با یک گل باز هم پیروز میدان شود و تک گل این مسابقه را فراز فاطمی به ثمر رساند.

در دور رفت فصل 89-88 نتیجه بازی هر دو تیم با تساوی یک بر یک به پایان رسید که محمد ابراهیمی از تراکتورسازی و فرهاد مجیدی از تیم استقلال گل را به ثمر رساندند.

در دور برگشت این فصل نیز باز هم نتیجه دو تیم مساوی شد اما این بار با نتیجه 2 بر 2 به پایان رسید فرهاد مجیدی و حنیف عمران زاده برای استقلال و مصطفی اکرامی و مهرداد پولادی هم گلهای تراکتورسازی را به ثمر رساندند.

در دور رفت فصل 89-90 در ورزشگاه یادگار امام تبریز دو تیم فوتبال استقلال و تراکتورسازی نتیجه بازیشان مساوی شد و جاسم کرار از طریق پنالتی برای تراکتور گل زد و میلاد میداوودی هم برای استقلال گلزنی کرد.


در دور برگشت همین فصل تیم استقلال با نتیجه 2 بر یک مقابل تراکتورسازی شکست خورد سید مهدی سید صالحی برای استقلال گل زده است محمد نصرتی جاسم کرار هم برای تراکتوری ها گل زدند.

آبی پوشان در دور رفت فصل 91-90 در ورزشگاه آزادی تهران با نتیجه 3 بر 2 مقابل تراکتورسازان شکست خوردند فرهاد مجیدی، مجتبی جباری برای استقلال گلزنی کردند و سید محسن حسینی، جلال آل نعمه و فلاویو لدیز برای تراکتورسازان گلزنی کردند.

تیم فوتبال استقلال در دور رفت هفته 12 فصل 92-91 در ورزشگاه یادگار امام تبریز با نتیجه 2 بر صفر نتیجه را به نفع حریف واگذار کردند گلهای این دیدار توسط فلاویولوپز و میلاد فخر الدینی زده شد.

آخرین دیدار این دو تیم در هفته 29 فصل 92-91 با پیروزی یک بر صفر استقلال به پایان رسید و تک گل این دیدار را جواد نکونام به ثمر رساند.

فرهاد مجیدی مؤثرترین بازیکن دیدارهای این دو تیم بوده است این بازیکن با به ثمر رساندن 3 گل نقش مؤثری در پیروزی های تیم استقلال مقابل تراکتور داشته است اما به دلیل خداحافظی از دنیای فوتبال مجیدی در این دیدار حضور ندارد تا به رکورد گلزنی مقابل تراکتور اضافه کند.

بدین ترتیب تیم های استقلال تهران و تراکتور سازی تبریز دیدار حساسی در هفته ی پایانی دوره ی رفت برگزاری می کنند چرا که هر دو تیم شانس قهرمانی در نیم فصل را دارند و رقابت این دو تیم در نیم فصل شاید به قهرمانی یکی از این دو تیم ختم شود البته ناگفته نماند که این در صورتی است که پرسپولیس نتواند سه امتیاز کامل مقابل استقلال خوزستان کسب کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: استقلال ، تراکتور ، فوتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار