برغوثي: شواهد تاييد مي‌کند که عرفات از سوي رژيم صهيونيستي ترور شده است

عضو شورای قانونگذاری مجلس فلسطین در گفتگو با بی بی سی گفت، شواهد و مدارک اخیر آنچه را که از قبل در خصوص نحوه مرگ مرموز عرفات به آن مظنون بودیم را ثابت کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی، دکتر مصطفی برغوثی گفت: شواهد منتشر شده اخیر ثابت کرد که رژیم اسراییل مسئول ترور یاسر عرفات است . ما البته از نحوه ترور بی اطلاع بودیم. اما شواهد بخوبی ثابت می کردند که وی ترور شده است. چهار دلیل وجود داشت که به ما ثابت می کرد که این جنایت از سوی اسراییلی ها ارتکاب یافته است. اول اینکه اسراییلی ها انگیزه این اقدام را داشتند. این انگیزه که خیلی آشکار بود در بیانیه آریل شارون نخست وزیر وقت اسراییل نیز مشهود بود. شواهد زمانی نیز حاکی از قصد اسراییلی ها بود. شواهد بالینی و پزشکی یاسر عرفات نیز حاکی از این بود که قطعا وی مسموم شده بود. یافته های بدست آمده از ابزاری که برای این جنایت استفاده شده بود نیز حاکی از وجود و استفاده سم پولونیوم دویست و ده در بدن و خون عرفات بوده است. اینک ما همه دلایل و موارد ثابت کننده این جنایت را در دست داریم. سوال اینجاست که در مواجه با این جنایت چه باید کرد. معتقدم انچه که ضروری است فقط تحقیقات جنایی نیست بلکه مسئولان و عاملان این جنایت را باید به دادگاه بین المللی جنایی کشاند. آریل شارون در گفتگوی خود با جرج بوش رئیس جمهور وقت آمریکا ، سایر عرفات را مانعی برای مذاکرات صلح برشمرد. وی در این گفتگو بر لزوم برچیده شدن این مانع تاکید کرده بود. یاسر عرفات از سوی ارتش اسراییل به مدت بیش از دو سال زند انی شد. در حالیکه جرج بوش در واکنش به سخنان شارون ، مردن یاسر عرفات را بر عهده خدا دانست و تاکید کرد این خدا است که میتواند در این خصوص تصمیم گرفته و اقدام کند. شارون نیز در پاسخ گفته بود حتی خدا نیز گاهی اوقات نیاز به کمک دارد. البته شاید بتوان در نظر گرفت که یاسر عرفات احتمالا دشمنان زیادی داشت. اما تنها دشمنی که سم پولونیوم دویست و ده در اختیار داشت ، اسراییل بود که دارای رئاکتورهای هسته ای است . همه ما در آنزمان نسبت به ترور شدن و یا مسموم شدن عرفات حدس و گمان داشتیم و خودمن نیز در این خصوص با شبکه بی بی سی گفتگو داشتم. این در حالی بود که امکان شناسایی سم بخصوصی در آن زمان وجود نداشت.

سم پلونیوم 210 در آن موقع شناخته شده نبود. این ماده پس از اینکه یک تبعه روسی در لندن پایتخت انگلیس از طریق این سم ، مسموم شد، شناسایی شد. با کمک پزشکان فرانسوی اینک تایید شده است که این سم در بدن وی وجود داشته است. شواهد سیاسی ثابت می کند که آریل شارون درصدد خلاص شدن از دست عرفات بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: برغوثی ، عرفات ، ترور ، سم ، مسموم ، پلونیوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار