شهرکرد/

تقویت بازار صنایع دستی استان نیازمند تعامل مسئولان و هنرمندان

صنايع دستي استان چهارمحال و بختياري در ۳۷ رشته نظير نمدمالي، كلاه مالي، گليم بافي، رويه بافي گيوه، گيوه دوزي، لباس محلي، حجاري، چلنگري، قفل سازي، خاتم كاري، تركه بافي، خراطي، نساجي سنتي، سرمه دوزي و قلم كاري هر ساله آثار بی نظیری را عرضه می کند که مورد توجه بسیاری از هنردوستان داخلی و خارجی است.

طرح ها و رنگ های طبیعی و احساس پاکی که از خلوص قلبی هنرمندان صنعتگر این استان تراوش می کند برآمده از دلهای پاکی است و بر هر دل می نشیند و تقاضا برای عرضه این هنر صنعت را بالا می برد؛چنانکه به گفته ی سرپرست معاونت صنايع دستي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان چهارمحال و بختياري  ۱۰۰ هزار بافنده فرش اين استان با برپايي ۵۰ هزار دارقالي سالانه حدود ۴۰۰ هزار متر مربع فرش دست باف توليد مي كنند.
مهرداد رئيسي افزود: حال اتحادیه  صنایع دستی استان اقدام به شناسایی این هنرمندان کرده است و در جهت بهبود فضای کار و کمک به عرضه بهتر آثار این هنرمندان چهارصد کارت شناسایی صادر کرده است تا راحت تر در چتر حمایتی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان قرار گیرند.
وی گفت: امسال 300 هنرمند صنايع دستي این استان براي بهره مندي از خدمات بيمه اي به سازمان تأمين اجتماعي معرفي شده اند.
رئیسی تأکید کرد: مشارکت فعالتر هر دو حوزه هنرمندان صنایع دستی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می تواند نقش استان چهارمحال و بختیاری را در عرصه هنرهای دستی کشور و حتی صارات این صنایع به خارج از کشور پر رنگ تر کند./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.