علوی: دلیل اصلی ناکامی در لهستان استخدام مربی ساعتی بود

کارشناس تنیس روی میز کشورمان گفت: یکی از دلایل اصلی ناکامی نمایندگان ایران در پروتور جهانی لهستان، استخدام مربی ساعتی برای تیم اعزامی است.

منصور علوی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: استخدام مربی ساعتی برای تیم اعزامی را باید از دلایل اصلی ناکامی پینگ پنگ بازان در لهستان بدانیم زیرا در طی کمتر از یک ماه گذشته، مسئولان فدراسیون تنیس روی میز برای تیم ملی از سه مربی استفاده کرده اند که چنین چیزی در تاریخ تنیس روی میز جهان حتی در کشورهای در حال توسعه بی سابقه است.

کارشناس تنیس روی میز کشورمان ادامه داد: با نیم نگاهی به عملکرد این سه مربی به سادگی درمی‌یابیم که عوامل ناکامی نمایندگان ایران در لهستان چه مسائلی بوده است، زمانی که علیدخت، سرمربیگری تیم ملی را به عهده داشت تیم ملی با همین نفرات به چند مسابقه بسیار مهم اعزام شد اما فدراسیون در یک اقدام جنجالی نوشاد عالمیان را تنها به مسابقات جام جهانی بلژیک اعزام کرد.

علوی اذعان داشت: بعدها از تصاویر لو رفته مشخص شد که در کنار عالمیان یک مربی خارج نشین که بیش از 20 سال است در ایران حضور نداشته حضور داشت، نوشاد در این مسابقات برابر چن آن از چین تایپه 4 بر 3 شکست خورد نکته جالب توجه این است که چند ماه قبل و زمان علیدخت نوشاد عالمیان در مسابقات کاپ آسیا هنگ کنگ همین چن آن را 4 بر صفر برده بود.

وی اضافه کرد: همچنین نوشاد در مسابقات جهانی فرانسه موفق شده بود متنت فرانسه را با رنکینگ 50 که در آن زمان بالاتر از وی بود در خاک کشورش 4 بر یک شکست دهد اما اکنون در زمان مربی جدید و در لهستان نوشاد به بازیکنی باخته است از نظر رنکینگی 73 پله با وی اختلاف داشته که این یک فاجعه به شمار می رود، البته علاوه بر نوشاد دیگر بازیکنان ایران مثل نیما عالمیان و حمیدرضا طاهرخانی نیز در مسابقات قبلی نتایج قابل قبولی از خود به نمایش گذاشته بودند که در لهستان این اتفاق نیفتاد.

علوی در تشریح دلایل عدم موفقیت پینگ پنگ بازان در لهستان به موارد دیگری هم اشاره کرد: در مسابقات معتبری مانند پروتور جهانی لهستان به طور معمول تمام تیم ها با آمادگی کامل قدم به میدان گذاشته اند اما سوال اینجاست که بازیکنان کشورمان با کدام آمادگی، کدام اردو و روش های تمرینی جدید وارد این میدان سخت شده اند؟
برگزاری اردوهای با تاخیر و چند روزه نه تنها مشکلی را برطرف نمی کند بلکه برمیزان مشکلات تنیس روی میز ایران هم می افزاید.

وی در خصوص منتفی شدن حضور سه بازیکن تیم ملی ایران در رقابت های آلمان گفت: همانگونه که افکار عمومی اطلاع دارند شرایط در مسابقات آلمان برای بازیکنان ایران بسیار سخت تر از لهستان است زیرا نوشاد عالمیان نابغه تنیس روی میز ایران، هم که در لهستان از مزایای سید بندی استفاده کرده بود واز مرحله گروهی معاف شده بود در آلمان باید کار خود را از جدول گروهی آغاز کند به همین علت نتیجه گرفتن در این پیکارها سخت تر از لهستان است.

انتهای پیام/مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار