مقایسه iPhone 5S و Nexus 5 ، برتری ها و نقاط ضعف + عکس

هر دو اسمارت فون نکسوس 5 و آیفون 5 اس به تازگی رونمایی شده اند.در ادامه مقایسه ای بر روی این دو تلفن همراه خواهیم داشت.

به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران،با توجه به اینکه هر دو برند اپل و نکسوس طرفداران خاص خود را دارند در این بررسی فقط به بیان ویژگی های هر دو تلفن همراه نکسوس 5 و آیفون 5 اس می پردازیم.
 

 
 

طراحی و نمایشگر :
 
از نظر ابعاد نکسوس 5 دارای نمایشگر 5 اینچی است و آیفون 5 اس دارای نمایشگر 4 اینچی می باشد،پس طبیعتا آیفون کوچکتر از نکسوس است و در برخی موارد کوچک بودن یک حسن است.اما با توجه به اینکه هر دو نمایشگر از نوع LCD IPS هستند و اینکه تراکم پیکسل نمایشگر نکسوس 445 در مقابل 326 برای آیفون است کیفیت تصویر در آن بالاتر است.البته نباید از یاد برد که آیفون 5 اس مجهز به حسگر تشخیص اثر انگشت است که در نکسوس 5 به کار نرفته است.هر دو اسمارت فون مجهز به حسگر مجاورتی و تشخیص نور می باشند.
 
سخت افزار :
 
در مورد سخت افزار ها نیز باید گفت که نکسوس 5 دارای پردازشگر چهار هسته ای 2.3 گیگاهرتزی است و آیفون 5 اس نیز با پردازشگر دو هسته ای 1.3 گیگاهرتزی کار می کند.البته پردازشگر آیفون بر پایه پردازنده های 64 بیتی ساخته شده است.ظرفیت رم نکسوس 5 دو گیگابایت است و ظرفیت رم آیفون 5 اس یک گیگابایت می باشد.هر دو اسمارت فون دارای حافظه های داخلی 16 گیگابایتی هستند.
 
دوربین :
 
از نظر دوربین هر دو اسمارت فون تقریبا در یک جایگاه هستند.هر دو دارای دوربین هشت مگاپیکسلی می باشند اما آیفون 5 اس بر خلاف نکسوس 5 که یک فلاش ال ایی دی دارد،دارای دو فلاش LED است.هر دو دوربین می توانند با رزولوشن فول اچ دی فیلم برداری کنند و از قابلیت HDR برای عکاسی بهتر در نور کم بهره می برند.
 
باتری :  
 
نکسوس 5 دارای باتری 2300 میلی آمپری با توان مکالمه مداوم 17 ساعته و آیفون 5 اس دارای باتری 1570 میلی آمپری با توان مکالمه مداوم 10 ساعته می باشد.با نکسوس 5 و آیفون 5 اس به  ترتیب می توان 60 و 40 ساعت موسیقی گوش داد.
ارتباطات و سایر ویژگی ها :
 
آیفون 5 اس و نکسوس 5 هر دو با نسل های دوم،سوم و چهارم شبکه های تلفن همراه به راحتی هم خوانی دارند.هر دو اسمارت فون از بلوتوث نسخه چهار پشتیبانی می کنند و قابلیت اتصال به GPS و شبکه های اینترنت پر سرعت را دارند.نکسوس 5 دارای یک درگاه میکرو اس دی است که می توان از طریق آن حافظه های فلش را نیز به دستگاه وصل کرد.اما آیفون 5 فاقد این درگاه است.
 
جمع بندی :
 
در کل آیفون 5 اس با سیستم عامل iOS 7 و نکسوس 5 با سیستم عامل Android 4.4 kit kat توانسته اند تا کاربران خود را جذب کنند.اما آنچه که پیداست نشان می دهد که نکسوس می تواند بیشتر مورد توجه قرار گیرد.چرا که هم قیمت آن کمتر است و هم اینکه دارای برتری های بیشتر نسبت به ایفون می باشد.

گزارش: علیرضا شیرزاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار