گلستان/

مهمترین ویژگی عزاداری امام حسین(ع) مردمی بودن آن است

یک پیرغلام حسینی گفت: مهمترین و اصیل‎ترین ویژگی مراسم عزاداری امام حسین(ع) در ایام محرم‎الحرام مردمی بودن آن است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، میرشجاع حسینی اظهار داشت: این ارادت در وجود تمامی مردم ایران‎زمین به ویژه محبان اهل بیت(ع) در گلستان ریشه دوانده و سالیان سال است که تداوم دارد.

وی با اشاره به وجود برنامه‎های سنتی محرم در استان گلستان خاطرنشان کرد: عشق و ارادت به اهل بیت به ویژه امام حسین (ع) در سنت‎ها و برنامه‎های سنتی این ایام به وضوح آشکار است.

برنامه‎های عزاداری امام حسین(ع) سفارشی نیست

حسینی ادامه داد: این برنامه‎های سنتی نه سفارشی است و نه اینکه کسی برای انجام آن اجبار می‎شود، بلکه همه آن محصول ارادت و علاقه به پیامبر اکرم (ص) و خاندان مطهرش است که لحظه‎ای از ترویج دین مبین اسلام دست نکشیده‎اند.

وی یادآور شد: با وجود مشکلات زیاد، اما مردم استان به ویژه در روستاها از اطعام و برگزاری برنامه‎های سنتی خود دست نکشیده و حتی آن را با شکوه‎تر برگزار می‎کنند.

گریه در مصائب اهل بیت حلال مشکلات است

حسینی مهمترین فلسفه عزاداری ماه محرم را زنده نگهداشتن واقعه کربلا و وقایعی که در آن گذشت برشمرد و اذعان داشت: گریه در مصائب اهل‌بیت علیهم‌السلام، حلال مشکلات است و علاوه بر تأثیر دنیوى، ذخیره‌اى براى آخرت است.

وی تصریح کرد: در روایت‎های مختلف از ائمه بیان شده، چنانچه کسى با معرفت به عظمت مصایب اهل‌بیت علیهم‌السلام اشک بریزد، از بهشتیان است.

این مداح حسینی که در غرب استان و در روستای باغو از توابع شهرستان بندرگز سکونت دارد، با تاکید بر حضور قشر جوان در عزاداری اهل بیت(س) متذکر شد: حضور پرشور نوجوانان و جوانان در آیین‎های سوگواری محرم نشانه عمق ارادت همه ملت ایران به خاندان پاک رسول‎الله (ص) است.

محرم فرصت مغتنم تعلیم ارزش‎های دینی به نوجوانان و جوانان است

حسینی اضافه کرد: این برنامه‎های دینی در محرم، بهترین فرصت برای خودسازی و تعلیم ارزش‌های دینی به جوانان و نوجوانان ماست تا ارزش‎های بزرگی چون امربه‎معروف و نهی‎ازمنکر، اقامه نماز، حق‎طلبی تا پای جان و دست نکشیدن از ولی امر به آنان یادآوری شود.

وی با اشاره به محبت به اهل بیت در ظاهر و باطن افزود: ولاى به اهل‌بیت علیهم‌السلام باید همواره مدنظر باشد و با اخلاص کامل به ساحت مقدس آنان عرض ادب کرده و کارى کنیم که رضایت آن‌ها در آن‌کار باشد.

حسینی خاطرنشان کرد: یک فرد مسلمان در تمامی لحظات زندگی به ویژه برنامه‎های مذهبی چه در مقام مداح و چه فرد عادی باید با زبان و عمل خود محبت خویش را به اهل بیت(ع) ابراز کرده، در مقابل شبهات ایستاده، از مظلومیت آنان دفاع کرده و  حامى واقعى دین مبین اسلام باشد.
برچسب ها: گلستان ، عزاداری ، محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.