تنبلي چشم در انتظار كودكان؛

خانواده ها تنبلي چشم را جدي بگيرند

هر ساله طرح پيشگيري از تنبلي چشم در سراسر كشور اجرا مي شود و در سال گذشته 30 درصد از خانواده هاي داراي فرزند سه تا شش سال به مراكز بينايي سنجي مراجعه نكردند.

 به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران ، تنبلي چشم بيماري كه اگر به آن توجه نشود كم بينايي و حتي نابينايي را درپي خواهد داشت و بايد به اين موضوع توجه ويژه شود.

17 سال از اجراي سراسري طرح سنجش بينايي در كشور مي گذرد و حتي روستاهاي دور افتاده نيز در اين طرح شركت داده مي شوند؛ اما در سال گذشته 30 درصد از خانواده هاي داراي فرزند 3 تا 6 سال كودكان خود را براي سنجش بينايي به پايگاه ها نبردند.

مينو رفيعي، معاون پيشگيري از معلوليت هاي سازمان بهزيستي كشور در خصوص آمار كودكان سه تا شش سال موجود در كشور گفت:‌ در حال حاضر سه ميليون و 300 هزار كودك داراي سنين 3 تا 6 سال هستند.

وي با تأكيد بر اينكه طرح غربالگري بينايي در سه مرحله انجام مي شود، اظهار داشت: در تمامي مراحل معاينه متخصصان حضور دارند با توجه به اينكه تشخيص اين بيماري در كودكان زير هفت سال قابل درمان است، لازم است تا خانواده هاي داراي فرزندان سه تا شش سال هر ساله به پايگاه هاي سنجش بينايي در سراسر كشور مراجعه كنند.
انتهای پیام/
 

برچسب ها: تنبلی ، چشم ، کودکان ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار