قم/

فعالیت 3 اکیپ ثابت و 4 اکیپ سیار دامپزشکی قم در روز تاسوعا و عاشورا

مدیرکل دامپزشکی استان قم، گفت: 3 اکیپ ثابت و 4 اکیپ سیار دامپزشکی قم در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی آماده بازرسی بهداشتی رایگان از دام‌های قربانی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، دکتر مهدی رفیعی محمدی  با اشاره به برنامه‌های ذبح دام توسط هیئت‌های مذهبی در این ایام، افزود: در این ایام اکیپ‌های دامپزشکی نظارت ویژه‌ای بر ذبح دام‌های نذری دارند و در این راستا 3 اکیپ ثابت و 4 اکیپ سیار آماده خدمت‌رسانی به شهروندان در سطح شهر و کشتارگاه دام هستند.

به گفته وی؛ این اکیپ ها متشکل از 3 دکتر دامپزشک، 7 بازرس فرآورده های خام دامی و 2 ناظر ذبح شرعی نسبت به خدمات ویژه و نظارت های بهداشتی بر کشتار دامهای نذری بصورت رایگان در سطح استان اقدام می کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان قم، گفت: در این راستا از شهروندان جهت انتقال دامهای نذری خود بمنظور جلوگیری از انتقال بیماری های مشترک، به کشتارگاه دام و مسوولان هیئات مذهبی درخواست داریم تا گوشتهای استحصالی را پس از 24 ساعت نگهداری در دمای 4-0 درجه یخچال مصرف کنند.

رفیعی محمدی افزود: در این راستا از مردم و به ویژه هیئت‌های عزاداری درخواست داریم، برای اطمینان از سلامت دام‌های قربانی و گوشت‌های مصرفی عملیات ذبح با نظارت کارکنان بازرسی و نظارت بهداشتی این شبکه صورت گیرد.

وی تصریح کرد: به این منظور اداره کل دامپزشکی استان قم از ساعت 7 صبح لغایت 13 روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی آماده خدمت‌رسانی به عموم عزاداران حسینی است.

مدیرکل دامپزشکی استان قم، ادامه داد: همچنین کارشناسان این اداره کل از ساعت 5 و 30 دقیقه صبح الی 13 جهت نظارت بهداشتی بر ذبح دام در کشتارگاههای دام مستقر هستند./س

برچسب ها: قم ، فعالیت ، اکیپ ، ثابت ، سیار ، دام ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.