مک‌کین: مگر خوک‌ها هم مي‌توانند پرواز کنند!

مک کين در اين باره که اسنودن ارائه اطلاعات را به مقامات مسکو رد کرده است، گفت: اگر شما بر اين باوريد که اسنودن به روس‌ها اطلاعاتي را که داشته، نداده است بايد بر اين باور هم باشيد که خوک‌ها هم می‌توانند پرواز کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از يونايتد پرس، دفتر سناتور جان مک‌کين در بيانيه اي ضمن رد اظهارات نسبت داده شده به خود اعلام کرد مک کين خواستار استعفاي "کيت الکساندر" رئيس آژانس امنيت ملي آمريکا نشده است.

نسخه انگليسي نشريه آلماني اشپيگل به نقل از مک کين نماينده آريزونا در سناي آمريکا در پاسخ به سوالي در اين باره که ايا ژنرال کيت الکساندر بايد به سبب قصور که سبب افشاي اطلاعاتي محرمانه از سوي ادوارد اسنودن مشاور سابق آژانس امنيت ملي آمريکا شد ، اخراج شود يا نه، اعلام کرد: البته که آنها بايد استعفا کنند يا اين که اخراج شوند.

دفتر مک کين در بيانيه اي اعلام کرد سناتور مک کين معتقد است افرادي که در زمينه افشاي اطلاعات از سوي اسنودن مقصر هستند، بايد در اين زمينه پاسخگو باشند اما سناتور مک کين خواستار استعفاي ژنرال الکساندر که به زودي بازنشسته خواهد شد، نشده است.

قرار است الکساندر در ماه مارس بازنشسته شود. او از سال 2005 تاکنون رياست آژانس امنيت ملي آمريکا را بر عهده دارد.

در آن مصاحبه ، مک کين درباره تغييرات مربوط به آژانس امنيت ملي آمريکا از زمان حملات 11 سپتامبر 2001 سخن گفت .

مک کين با اشاره به اين که اسنودن حتي کارمند دولت نبود ، گفت: چرا اسنودن مي بايست به اين گونه اطلاعات دسترسي مي داشت؟

او افزود:در زمينه گزينش افرادي که به اين گونه اطلاعات دسترسي دارند، چه اقداماتي انجام داده ايم؟ اين اتفاقات قابل قبول نيست و افراد مسئول در اين زمينه بايد پاسخگو باشند.

مک در پاسخ به اين سوال که چه کساني در اين باره مسئول هستند، گفت: رئيس آژانس امنيت ملي آمريکا، رئيس جمهور آمريکا ، کميته هاي اطلاعاتي کنگره ، همه پيمانکاراني که ما به آنها پول مي دهيم و مسئول بررسي پيشنيه افراد هستند. بايد يک خانه تکاني کامل انجام شود. 

سپس از او درباره اين که آيا السکاندر بايد استعفا کند، سوال شد.

اشپيگل به نقل از مک کين نوشت: البته که آنها بايد استعفا کنند يا اخراج شوند. ما ديگر کسي را که در اين باره مسئول است نمي خواهيم.

مک کين همچنين گفت بر اين باور است که اسنودن هرگز به آمريکا باز نخواهد گشت، جايي که او با اتهامات جاسوسي و سرقت اموال دولتي رو به روست.

اسنودن از زمان دريافت پناهندگي موقت از سوي روسيه در روز يکم ماه اوت در اين کشور زندگي مي‌کند.

مک کين گفت: ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه مطمئنا به او پناهندگي نامحدود اعطا خواهد کرد. روس ها مي دانند اگر او را بازگردانند ، اين موضوع عبرتي براي افراد ديگري خواهد شد که ممکن است چنين اقداماتي انجام دهند. من مطمئنم اسنودن هر آنچه را که احتمالا مي دانسته به آنها گفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار