ساری /

همکاری ایران و هلند برای حمایت از فوک خزری

متخصصان محیط زیست کشور هلند برای حمایت از فوک خزری با متخصصان محیط زیست کشورمان همکاری می کنند

رئیس انجمن فوک خزری ایران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری از همکاری تیمی از کشور هلند برای حمایت از فوک خزری با متخصصان محیط زیست کشور خبر داد و گفت: فوک دریایی در هلند و بسیاری از کشورهای اروپایی در حال انقراض بود که با حمایت‌های جدی جلوگیری شد.

امیر صیاد شیرازی افزود: فوک دریایی یا سگ خزری که در دریای خزر زندگی می‌کند از مدت 10 سال است که در معرض انقراض قرار دارد.

به گفته وی : این جانور زمستان‌ها در روسیه و قزاقستان و بعد از سه ماه زمستان گذرانی وارد آب‌های کشور ما می‌شود.

رئیس انجمن فوک خزری با اشاره به آلودگی‌های موجود دریای خزر و شکار بی‌رویه این حیوان گفت: جمعیت فوک خزری در 10 سال گذشته در دریای خزر به بیش از یک میلیون و200 قطعه می‌رسید که در حال حاضر تعداد فوک خزری که در این دریا زندگی می‌کنند به بیش از 70 هزار قطعه هم نمی‌رسد.

امیر صیاد شیرازی مهم‌ترین تهدیدات فوک خزری را آلودگی‌ها ناشی از پساب‌های محیط زیست اعلام کرد و افزود: به خاطر برداشت بی‌رویه کیلکا از دریای خزر غذای این جانور در دریا به شدت کاهش پیدا کرد.

وی به وجود آلودگی‌ها ناشی از مصرف سم در محصولات کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: استفاده بیش از حد مصرف سم و روان ساختن پساب‌های ناشی از کارخانجات تهدیدی بزرگ برای دریای خزر و محیط زیست است.

وی از فعالیت کلینیک درمانی فوک در جزیره آشوراده خبر داد و گفت: برای اینکه بتوانیم در صورت بروز مشکل به فوک خزری کمک مناسبی انجام دهیم نیاز است در استان‌های گیلان و مازندران این کلینیک برپا شود/س.

برچسب ها: هلند ، فوک ، خزری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.