صدور 740 مجوز مشاغل خانگی در اصفهان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: طی شش ماهه نخست امسال 740 مجوز خانگی در استان اصفهان صادر شده و 312 طرح به بانک معرفی شده است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، ابوطالب جلالی با اشاره به وضعیت مشاغل خانگی اظهار کرد: با توجه به رسالت آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ‌کشور و همچنین همسو شدن اهداف و برنامه ‌دستگاه‌های اجرایی، وظیفه توسعه مهارت ‌در بحث مشاغل خانگی به اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای سپرده شده است.
 
وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های مشاغل خانگی و کسب و کارهای خرد را به عنوان یکی از بهترین روش‌ها برای تحقق اشتغال دانست و اضافه کرد: کسب و کار‌های خانگی از نظر ایجاد شغل و نو‌آوری در تولید و عرضه کالا و خدمات و سنخیت با تجارت الکترونیک سبب تنوع و دگرگونی بسیاری در بازار‌های مختلف شده است.
 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان تصریح کرد: این موضوع برای اکثر افراد به ویژه جوانان تحصیل‌کرده و یا مهارت‌آموختگان بستر مناسبی را برای راه‌اندازی آسان و ساده فعالیت‌های اقتصادی فراهم می‌کند و نقطه آغاز مناسبی برای ورود به بازار کار محسوب می‌شود.
 
وی راه‌اندازی یک واحد اقتصادی فعال را آشنایی با طیف وسیعی از دانش‌ها و مهارت‌ها دانست و ادامه داد: البته متقاضیان اغلب از سطح مهارت کمتری در این زمینه برخوردارند.
 
جلالی با بیان اینکه دنیای کار در آینده به صورت فزاینده‌ای با استفاده از خود‌اشتغالی تعیین می‌شود، تاکید کرد: با توجه به این موضوع اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای با برگزاری دوره‌های آموزش کسب و کار خانگی و تعیین صلاحیت حرفه‌ای برای متقاضیان مشاغل خانگی، مزیت‌های رقابتی را تشریح و توسعه و حضور اقتصادی آنها را تبیین می‌کند.
 
وی به اقدامات انجام شده توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در راستای این موضوع اشاره کرد و افزود: نیاز‌سنجی آموزشی و شناسایی حرفه‌های مرتبط با مشاغل خانگی با رویکرد بازار‌محوری و مزیت منطقه‌ای و بررسی استاندارد‌های آموزشی و  استخراج 12 حرفه آموزشی جدید به همراه شرح شغل آن از جمله این اقدامات است.
 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با اشاره به تعداد مجوز‌های مشاغل خانگی صادر شده در استان گفت: طی شش ماهه نخست امسال 740 مجوز خانگی در استان اصفهان صادر شده و 312 طرح به بانک معرفی شده است.
 
وی با تاکید بر اینکه 739 مورد از این مجوز‌ها از مجوز‌های صادر شده مستقل و یک مجوز نیز از مجوز‌های صادر شده پشتیبان است، اظهار کرد: در شش ماهه نخست سال گذشته نیز یک‌هزار و یک مجوز مشاغل خانگی در استان صادر شده و 159 طرح نیز به بانک معرفی شده بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار