یزد/

تولید روزانه 140 تن محصولات کنجدی در اردکان

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردکان گفت: روزانه حدود ۱۴۰ تن انواع محصولات کنجدی از جمله حلوا ارده و ارده در این شهرستان تولید می‌شود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  مرکز یزد

 

رضا بهجتی اظهار کرد: اردکان در واقع تنها تولید کننده ارده و حلوا ارده کشور به شمار می‌رود و این محصول هم یکی از تولیدات اصلی اردکان و از صادرات مهم این شهرستان به حساب می‌آید.

وی اظهار کرد: تولید حلوا ارده اردکان یکی از شغل‌هایی است که از گذشته تا به الان نسل به نسل منتقل شده و در حال حاضر بیش از 100 کارگاه تولیدی حلوا ارده در این شهرستان فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردکان با اشاره به کیفیت بالای محصولات حلوا ارده و ارده اردکان، خاطرنشان کرد: در این شهرستان روزانه حدود 55 تن ارده و بیش از 75 تن حلوا ارده تولید می‌شود.

بهجتی با اشاره به اینکه ماده اصلی تشکیل دهنده این محصول از کنجد است، افزود: تعداد زیادی از کارگاه‌های ارده و حلوا ارده این شهرستان هنوز هم به صورت سنتی ارده تولید می‌کنند اما قرار است با هماهنگی‌های انجام شده با سازمان بازرگانی، محل مشخصی برای استقرار تمام کارگاه‌های ارده‌سازی در نظر گرفته شود.

وی تولید روغن ارده را روزانه 12 تن اعلام کرد و گفت: این صنعت در حال حاضر به صورت مستقیم برای 400 نفر ایجاد اشتغال کرده و افراد زیاد دیگری هم به صورت غیر مستقیم در رابطه با محصول ارده و حلوا ارده اردکان مشغول به کار هستند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردکان با اشاره به اینکه روزانه تعداد زیادی از مسافرین و گردشگران در اردکان حضور پیدا می کنند، اظهار کرد: مسافرینی که در این شهرستان حضور پیدا می‌کنند استقبال بسیار بالایی از این محصول ناب و سوغات عالی اردکان کرده‌اند/س
برچسب ها: محصولات ، کنجدی ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.