وزیر نیرو:

"بخش خصوصی" با "وزارت نيرو" تعامل ندارد/ خريد برق مازاد بخش خصوصي با دو برابر قیمت

چیت چیان گفت: برای تشويق و حمايت از بخش خصوصي و تعامل آن با دولت، وزارت نيرو حاضر به خريد برق مازاد بخش خصوصی به دو برابر قيمت است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ حميد چيت چيان وزير نيرو در ديدار با استاندار و نمايندگان مردم كرمان در مجلس شوراي اسلامی گفت: با وجود عدم همراهي بخش خصوصي با دولت براي تشويق و حمايت از اين بخش  حاضربه خريد آب از آنها هستيم.

وي ادامه داد: با سرمايه گذاري 100 درصدي بخش خصوصي  در پروژه انتقال آب از خليج فارس و درياي عمان به فلات مركزي،‌ وزارت نيرو آب مورد نياز متقاضيان در طول مسير را از بخش خصوصی خريداری خواهدكرد.

وزير نيرو با بيان اينكه با اتكا به توانمندی‌های مردم و مشاركت بخش خصوصی پروژه های آب و برق را عملی می‌شود، تصريح كرد: همكاري با بخش خصوصی و رفع موانع موجود بر سر راه اين بخش از وظايف ماست.

چيت چيان بابيان اينكه در تدوين بودجه سال 93 آب و برق كشور، نياز به همراهي بيشتر نمايندگان مجلس شوراي اسلامي،‌ درخصوص حضور كمرنگ سرمايه گذاران بخش خصوصي در پروژه هاي وزارت نيرو داريم گفت: بخش خصوصي با سرمايه گذاري در دستگاه هاي دولتي مانند صنعت و معدن ،محصولات توليدي مانند مس، آهن و فولاد را به قيمت جهاني به فروش مي رساند ،درحاليكه وزارت نيرو آب و برق توليدي را به قيمت یک سوم هزينه تمام شده به متقاضيان عرضه مي كند.

وي تصريح كرد: وزارت نيرو براي حضور فعالتر بخش خصوصي در پروژه هاي صنعت برق آمادگي دارد، برق مازاد بر مصرف بخش خصوصي را با دو برابر قیمت عرضه شده از آنها خريداري كند.

وزير نيرو تاكيد كرد: احداث نيروگاه هاي جديد با بخش خصوصي، حداكثر فرآيند كاري يك ماه خواهد داشت.

وي افزود: بخش خصوصي با احراز شرايط مجوز تاسيس نيروگاه را دريافت خواهد كرد و در غير اينصورت براي عدم صدور مجوز با ارائه مستندات و دلايل منطقي همراه خواهد بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: وزیر ، نیرو ، آب ، مس ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار