وزیر امور خارجه ایتالیا؛

تحریم‌ها کاهش یابد، رفتن به ایران رقابتی می‌شود/ در مجمع‌عمومی سازمان‌ملل مقامات اروپایی برای دیدن روحانی صف کشیده بودند

"اما بونینو" وزیر امور خارجه ایتالیا به نقش مهم ایران در مسائل بین‌المللی تاکید کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ اما بونینو وزیر امور خارجه ایتالیا در سخنانی گفت: کشورش اولین کسی بود اهمیت انتخاب "حسن روحانی" رئیس جمهور ایران را به خوبی درک کرد.

وی در یک نشست با روزنامه "کوریرا دلا سرا" گفت:بسیاری از دوستان اروپایی ما تا همین چند ماه پیش با دیده شک و تردید به من نگاه می‌کردند، زمانی که من گفتم لازم است ایران را به میز گفتگو با سوریه دعوت کنیم.

نخست وزیر ایتالیا در ادامه تاکید کرد،من در ماجرای تسلیحات شیمیایی سوریه و استفاده از سلاح شیمیایی در این کشور بارها با "محمد جواد ظریف" همتای ایرانی خود تماس گرفتم تا با رئیس جمهور سوریه برای حضور بازرسان سازمان ملل در سوریه صحبت کند و ما در خلال برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل شاهد آن بودیم که صفی از مقامات غربی برای گفتگو با "حسن روحانی" رئیس جمهور ایران و "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران در انتظار هستند.

وزیر امور خارجه ایتالیا در ادامه سخنان خود بر مساله تحریم ایران و اهمیت آن اشاره کرد و گفت:ما به خوبی می دانیم اگر تحریم ها علیه این کشور کاهش یابد، شاهد رقابتی برای ورود به ایران خواهیم بود.

وی در خصوص تعویق دیدارش با "دکتر محمد جواد ظریف" گفت:این دیدار که قرار بود روز پنج شنبه انجام شود فقط به تعویق افتاده است و ما در تلاش هستیم تا با وضع ساز و کاری به همکاری متبادل ادامه دهیم و این ارتباط ما فقط در بخش انرژی نخواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار