داوری: فدراسیون فقط داور اختلاف نفت و پیکان بود/مربیان خارجی در راه هستند

رئیس فدراسیون دو و میدانی گفت: اختلافات دو تیم پیکان و نفت تهران را فقط بر اساس آئین نامه بررسی کردیم و باید بگویم در حل این مسئله مسئولان فدراسیون فقط داور بودند.

افشین داوری، رئیس فدراسیون دو و میدانی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته در مسابقات لیگ افراد غیر متخصص در مواد مختلف شرکت می کردند که این امر از کیفیت مسابقات می کاست، وقتی سطح مسابقات دو و میدانی را با رقابت های لیگ سایر رشته ها مقایسه کردیم به این نتیجه رسیدیم که باید برای ورزشکاران رکورد ورودی می گذاشتیم.

وی ادامه داد: به این ترتیب آئین نامه جدیدی را تدوین کردیم و رکورد پایه و سقف را برای متقاضیان شرکت در لیگ اتخاذ کردیم که این امر باعث افزایش انگیزه بازیکنان می شد.

داوری با بیان این که تیم نفت از ابتدا برای شرکت در لیگ دو و میدانی مشکل داشت، گفت: مسئولان باشگاه نفت یک بازیکن فوتبال را فروختند و پول آن را برای شرکت در لیگ دو و میدانی هزینه کردند که این نوع شرکت در لیگ جالب نبود و باید بگویم در کل تیم نفت با وجود مشکلاتی که داشت در لیگ امسال حاضر شد و با وجود این مسائل توقعی برای کسب جایگاه نخست نداشت.

رئیس فدراسیون دو و میدانی تصریح کرد: در ابتدا قرار بود در هر تیم 30 نفر حضور داشته باشد ولی از آنجایی که تعدادی از ورزشکاران بدون تیم می ماندند. قرار شد 33 نفر با هر تیم قرارداد ببندند، در مرحله سوم، تیم نفت که با کمتر از 30 نفر در مسابقات لیگ حاضر شده بود به حضور 36 نفر در تیم پیکان اعتراض کرد، کمیته مسابقات نیز این اعتراض را بررسی کرد،  اعتراض تیم نفت به جا بود و از نفرات تیم پیکان و امتیازات این افراد کاسته شد.

وی اضافه کرد: در مرحله چهارم فاصله امتیازات دو تیم کم شد و در همین مرحله مسئولان تیم نفت اعتراض کردند که امتیازات باید بر اساس آئین نامه محاسبه شود، این فرآیند تا مرحله پنجم به طول انجامید، در همین مرحله بود که تیم پیکان به حضور 2 نفر در تیم نفت اعتراض کرد.

داوری یادآور شد: نمایندگان دو باشگاه به همراه مسئولان فدراسیون دو و میدانی در جلسه ای حاضر شدند تا به اعتراضات تیم ها برابر آئین نامه رسیدگی شود، در این جلسه ما فقط داور بودیم و سرانجام تیم پیکان را به عنوان قهرمان لیگ امسال انتخاب کردیم، بازهم تیم نفت به این نتیجه اعتراض کرد ولی این اعتراض وارد نبود.


رئیس فدراسیون دو و  میدانی با بیان این که از شکایت تیم نفت به وزارت ورزش اطلاعی ندارم، گفت: در مجموع برای مسئولان تیم نفت احترام خاصی قائل هستیم، تعدادی از قهرمانان دو و میدانی در وزارت نفت استخدام شده اند و مسئولان این باشگاه پشتیبان قهرمانان و لیگ دو و میدانی بوده اند، هدف تیم نفت مقام آوری در لیگ نبوده بلکه کمک به دو و میدانی بوده است که امیدوارم این شرایط بازهم تداوم داشته باشد.

وی در خصوص تبانی در لیگ عنوان کرد: اصلاً وقوع چنین چیزی امکان ندارد، ما جز عمل به قوانین کار دیگری نکردیم و حتی برای پایان لیگ و اهدای جوایز برنامه داشتیم ولی متأسفانه این اتفاقات حساسیت ایجاد کرده است.

داوری ادامه داد: من در کمیته مسابقات سهل انگاری ندیدم، از آنجایی که آیین نامه به تازگی تدوین شده بود برخی توافقات طرفین بر روی کاغذ آورده نشده بود و ما برای حل مشکلات بر اساس آیین نامه عمل کردیم. 

** مربیان خارجی در راه هستند/ هنوز در بحث بودجه بلاتکلیف هستیم

رییس فدراسیون دو و میدانی گفت: مربی پرش ها از کشور قرقیزستان 30 آبان ماه وارد ایران می شود و هدایت محمد ارزند و کیوان قنبر زاده را برعهده می گیرد، مربی الجزایری سجاد مرادی نیز مایل است با همسرش در ایران حاضر شود و مذاکرات لازم در این راستا انجام شده و قرار است وی نیز هدایتگر این ورزشکار شود.


وی ادامه داد: حدود 3 ماه است که احسان حدادی با ماساژورش تمرین می کند و قرار است بعد از ایام عزاداری در کیش اردونشین شود، با کیم بوخانسف تا 90 درصد به توافق رسیده ایم و قرار است هماهنگی های لازم انجام شود تا اردوهای حدادی زیر نظر این مربی آغاز شود، در پرتاب چکش هم کیخن بلاروسی اعلام آمادگی کرده است و قرار است با شرایطی که ما داریم وارد تیم ملی شود.

داوری یادآور شد: در پرتاب دیسک نیز روز گذشته با عباس صمیمی جلسه ای داشتیم و قرار شد وی هدایت محمد و محمود صمیمی و مهر صفوتی بر عهده بگیرد، از 8 آذر نیز اردوی آماده سازی این ملی پوشان در آکادمی ملی المپیک کلید می خورد.

رئیس فدراسیون دو ومیدانی تصریح کرد: در بخش بانوان نیز برای مریم طوسی با تعدادی از مربیان خارجی مذاکره کرده ایم و فقط مربی بلاروسی اعلام آمادگی کرده است و رزومه این مربی در حال بررسی است.

وی اضافه کرد: سایر ملی پوشان در مواد سرعت و پرش در اردوی آمادگی به سر می برند، هادی سپهر زاد نیز در ماده دهگانه در اردوی آماده سازی بوشهر به سر می برد.

داوری در پایان عنوان کرد: از بهرام افشار زاده، رئیس کمیته ملی المپیک، تشکر می کنم که مجوز لازم برای حضور مربیان خارجی را فراهم کرده است، پیش بینی برای پرداخت حقوق به این خصوص صورت نگرفته است، متاسفانه از ابتدای سال تا کنون بودجه پیش بینی شده ای دریافت نکرده ایم و باید بگویم در هزینه ها بلاتکلیف هستیم، امیدوارم با انتخاب وزیر ورزش و جوانان بودجه فدراسیون ها پرداخت شود تا مشکلت ورزش کاران هرچه سریعتر حل شود.


** همه سروسامان پیدا کرده اند جز جامعه ورزش!

افشین داوری در خصوص انتخاب وزیر ورزش و جوانان گفت: چند ماهی است که دولت جدید تشکیل شده است و همه وزارت خانه ها سرو سامان پیدا کرده اند به جز وزارت ورزش و جوانان که هم چنان سردر گم است.

وی ادامه داد: محمود گودرزی، فرد تحصیل کرده ای و امیدوارم نمایندگان مجلس به اجماع برسند و به این وزیر پیشنهادر رای اعتماد بدهند، چراکه اگر تکلیف وزارت ورزش مشخص نشود به زودی آسیب جدی می بینیم، کمیته ملی المپیک و فدراسیون ها نمی توانند برخی تصمیمات را اتخاذ کنند.

وی یاد آور شد: سال آینده بازی های آسیایی در پیش است که حداقل باید جایگاه کشورمان را حفظ کنیم، تاکنون هم در انتخابات وزیر فرصت را از دست داده ایم اما می توانیم با انتخاب هرچه سریعتر وزیر ورزش به نتایج مطلوب برسیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: داوری ، دو و میدانی ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار