کاخ سفید: تصویب تحریم‌ های جدید علیه ایران منجر به بروز جنگ می شود/ مذاکره کری با کنگره برای تعویق تحریم های جدید

حمایت رئیس جمهوری آمریکا و نخست‌ وزیر انگلیس از روند گفتگوهای تهران و گروه 1+5 و رایزنی کاخ سفید با کنگره برای منصرف کردن از وضع تحریم های جدید علیه ایران از جمله رویدادهای اخیر مرتبط با برنامه هسته ای کشورمان است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، رویترز گزارش داد:  کاخ سفید اعلام کرد باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا و دیوید کامرون نخست‌ وزیر انگلیس درباره دور بعدی مذاکرات هسته ای با ایران گفتگوی تلفنی کرده و حمایت خود را از روند گفتگوهای تهران و گروه 1+5 اعلام کردند.

آسوشیتد پرس نیز در گزارشی اعلام کرد که اوباما و کامرون در این گفتگوی تلفنی درباره حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان پس از سال 2014 و همچنین اوضاع سوریه و پیشرفت ها در زمینه نابودی تسلیحات شیمیایی در این کشور گفتگو کردند.

خبرگزاری فرانسه همچنین گزارش داد که کاخ سفید تلاشهای خود را برای منصرف کردن کنگره از وضع تحریم های جدید علیه ایران همزمان با انجام گفتگوهای تهران و گروه 1+5 آغاز کرده و تاکید کرده است که این اقدام می تواند منجر به جنگ شود.

کاخ سفید در عین حال با طرح این ادعا که ایران پیشنهاد 1+5 را نپذیرفته است، تهدید کرد درصورتیکه مذاکرات به شکست منجر شود، گزینه نظامی همچنان روی میز است.

این رسانه غربی در ادامه به مذاکرات جان کری وزیر خارجه آمریکا با اعضای کمیته مالی کنگره و گفتگو درباره تعویق در اعمال تحریم‌ های جدید علیه ایران خبر داد.

برچسب ها: مذاکره ، ایران ، آمریکا ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.