یک متخصص قلب و عروق:

قلب‌ها در هوای آلوده می‌گیرند

بیماران قلبی از جمله کسانی هستند که هوای آلوده، بشترین آسیب‌ها را به آن‌ها می‌رساند. این بیماران در این روزها باید بیشتر از خود مراقبت کنند.

دکتر سیدحسین موسوی متخصص قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: تنفس در هوای آلوده، بیماری‌های قلبی را تشدید و سیر پیشرفت آن‌ها را سریع‌تر می‌کند.

وی ادامه داد: این روزها آلودگی هوا در شهر تهران بسیار افزایش یافته به طوری که مراجعات بیماران قلبی و عروقی در این روزها، 2 تا 3 سه برابر روزهای قبل شده است.

موسوی تصریح کرد: همیشه بیماری‌های قلبی علامت‌دار نیستند و شدت بیماری به حدی نیست که فرد را دچار مشکل کند، در نتیجه فرد نیز از بیماری خود بی‌اطلاع می‌ماند. در این مواقع، آلودگی هوا به عنوان یک فاکتور تسریع کننده باعث آشکار شدن بیماری‌ها نهفته خواهد شد.

حسینی تاکید کرد: تنفس هوای آلوده در بیماران قلبی و کودکان مبتلا به نارسایی‌های مادرزادی، میزان مرگ میر بیماران را افزایش می‌دهد.

وی در پایان توصیه کرد: بیماران قلبی و عروقی در روزهای آلوده کمتر از منزل خارج شوند به خصوص افراد مسن و کودکان مبتلا به بیماری‌های قلبی مادرزادی، اگر علائم بیماری در آن‌ها شدیدتر شد و یا علامت جدیدی در خود احساس کردند حتما با پزشک مشورت کنند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار