بهره مندي ما از فرهنگ عاشورا به اندازه ظرفيت وجوديمان است

"اعظم بروجردي" نويسنده، ميزان بهره مندي ما را از فرهنگ عاشورا به اندازه ظرفيت وجودي خودمان عنوان کرد.

"اعظم بروجردي" نويسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران گفت: عاشورا غير از اينکه يک فرهنگ هزار ساله در ميان مردم ماست به عنوان يک علم هر لحظه در آن مطلب تازه اي کشف مي شود.
 
وي افزود: هر لحظه مطلب تازه اي در فرهنگ عاشورا کشف مي شود که با فطرت انسان سازگار است. به ابعاد مختلف حادثه عاشورا در کتاب‌ها پرداخته شده، اما به اندازه رشد انسانها به مطالب کشف شده از اين فرهنگ افزوده مي شود.
 
بروجردي ادامه داد: ما به اندازه خودمان مطلب پيرامون مسئله عاشورا داشتيم و به اندازه عظمت عاشورا به آن پرداخته نشده با افزايش رشد و پيشرفت به مطالب تازه‌تر و بيشتري درباره عاشورا پي مي بريم.
 
اين نويسنده تصريح کرد: به اندازه ظرفيت وجودي خودمان از فرهنگ عاشورا بهره مند مي شويم به منظور افزايش ظرفيت وجودي خودمان براي شناخت بيشتر از فرهنگ عاشورا بايد علم و دانش خود را درباره آن افزايش دهيم.
 
وي با اشاره به لزوم خودسازي براي بهره مندي بيشتر از عاشورا اظهار داشت: علم چشمه اي در درون انسان است که بايد بجوشد با شناخت بهتر از خود مي توان از فرهنگ عاشورا بيشتر و بهتر بهره مند شويم.
 
اين نويسنده بيان کرد: در صورت گريه آگاهانه بر امام حسين (ع)، علمي در ما به وجود مي آيد که ما را رشد مي دهد در صورت خودسازي و پرداختن به درون خود به نتايج خوبي در زمينه شناخت فرهنگ عاشورا مي رسيم.

انتهای پیام/اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار