ساری /

رشد 40 درصدی صادرات فرآورده های لبنی مازندران

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان مازندران گفت : صادرات فرآورده های لبنی استان مازندران در طی هفت ماهه سالجاری حدود 32 میلیون دلار افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد 40 درصدی داشته است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران محمد پور افزود : صادرات فرآورده های لبنی استان در طی این مدت به رقم بیش از 113 میلیون دلار رسید.

وی افزود: در هفت ماه سال قبل صادرات فرآورده های لبنی استان رقم 81 میلیون دلار بوده است.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان مازندران با بیان اینکه از لحاظ وزنی صادرات فرآورده های لبنی استان در طی مدت هفت سال در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 34 درصد رشد داشته است عنوان کرد: بطوریکه از رقم 56769 تن به رقم 76349 تن افزایش یافت.

دکتر محمد پور به بازارهای هدف صادراتی استان اشاره کرد و گفت: کشورهای عراق،کویت ،عربستان و کشورهای حاشیه دریای خزر و آسیانه میانه مقصد صادراتی فرآورده های لبنی استان می باشند.

وی پتانسیل استان در تولید و صادرات فرآورده های لبنی را بسیار بالا دانست و اظهار داشت: با برنامه ریزی مناسب و حل مسائل و مشکلات شرکتهای تولیدی صادراتی فرآورده های لبنی،تامین مواد اولیه این واحدها و ... می توان روند رو به رشد صادرات این بخش را حفظ و توسعه بخشید./س

برچسب ها: مازندران ، هفت ، ماه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.