رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام:

ایمن سازی گذرگاه‌های عابرین پیاده در ایلام ضرورت دارد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: ایمن سازی گذرگاه‌های عابرین پیاده در ایلام ضرورت دارد.

به گزارش گروه استانهای یاشگاه خبرنگاران محمد رسولی اظهار داشت: ایمنی عابران پیاده از دغدغه‌های مدیران شهری است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: عابران پیاده طالب تسهیلاتی هستند که ایمن ، جذاب و مناسب بوده و به آسانی مورد استفاده قرار گیرد.

رسولی افزود: ایمنی عابران پیاده مقوله‌ای است که باید در کنار مطالعات حمل و نقل و ترافیک شهری مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تمامی شهروندان در طول روز حداقل یک بار از این مدل حمل و نقل استفاده می‌کنند، گفت: بهبود تجهیزات ایمنی عابرین پیاده به خصوص در گذرگاه‌های عرضی تاثیر بسزایی در افزایش ایمنی و کاهش تصادف عابران دارد.

این  مسئول تاکید کرد: در صورتی که طراحی تسهیلات عابر پیاده اصولی و صحیح باشد دوام آن بیشتر و حفظ و نگهداری آن آسانتر است برعکس اگر تسهیلات عابر پیاده دارای طرح ضعیفی باشد و عابر پیاده هنگام استفاده از آن احساس ناامنی و عدم آسایش کنند میزان استفاده از این گونه تسهیلات کاهش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: افزایش ایمنی شهروندان و عابران پیاده از اهمیت بسزایی برخوردار است که همواره یکی از دغدغه‌های مدیران شهری است و با ایجاد تسهیلات استاندارد و مناسب می‌توان راهکار موثری را برای افزایش ایمنی عابران ایجاد کرد.

رسولی اظهار داشت: با ایمن کردن گذرگاه‌های عابران پیاده که به عنوان مهمترین نوع تسهیلات از اهمیت بسزایی برخوردار است و با رعایت قوانین و مقررات از سوی عابرین پیاده هرگز شاهد حادثه‌ای برای آنان نباشیم و ترافیکی سالم و آرام را در سطح استان شاهد باشیم.
برچسب ها: ایلام ، عابرین ، ایمن سازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.