گیلان/

هزار میلیارد تومان خسارت تاخیر پروژه های عمرانی در کشور پرداخت شد/ هزار ميليارد تومان در چمخاله سرمايه گذاري شده است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از پرداخت 63 هزار میلیارد تومانی خسارت تاخیر پروژه های عمرانی در کشور به مدت 10 سال خبر داد.



مهرداد لاهوتی در گفتگو با گروه استانها باشگاه خبرنگاران افزود: از مجموع  اعتباری که در بودجه سالانه کشور لحاظ می شود 40 درصد برای خسارت تاخیری پروژه های عمرانی است.

وی اظهارداشت: همچنین تا افق 1404 باید 26 هزار کیلومتر ریل راه آهن در کشور ساخته شود  یعنی سالی  هزار کیلومتر ریل .

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: تا پایان  قانون برنامه چهارم توسعه باید 50 درصد آزاد راه ها و بزرگراه های کشور ساخته می شد و همینطور سن ناوگان هوایی بایستی به زیر 15 سال می رسید.

وی در ادامه با  بیان اینکه با اعتبارات دولتی نمی توان  توسعه عمرانی قابل قبولی در کشور ایجاد کرد، افزود: بخش خصوصی به عنوان یک عامل مهم اقتصادی باید وارد این بخش شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به صندوق توسعه ملی اشاره کرد و اظهارداشت: منابع این صندوق خاص بخش خصوصی است، منابع  صندوق ذخیره ارزی را فقط دولت استفاده می کند.

وی همچنین بر لزوم حضور بخش خصوصی در کنار بخش دولتی با هدف ساماندهی و زود به نتیجه رساندن پروژه های عمرانی تاکید کرد و افزود: تاکنون افزون 700  میلیارد تومان برای راه آهن گیلان هزینه شده است و به 400 میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است.

لاهوتی با بیان اینکه  مسیر 11 کیلومتر آزاد راه قزوین – رشت تملک صورت گرفته و هم اکنون در مرحله توافق قرار دارد، افزود: برای رفع نگرانی مردم شهرستان رودبار در خصوص بازار زیتون مجتمع های تجاری در مسیر احداث خواهد شد.

وی در ادامه از ساخت تصفیه خانه فاضلاب شهر لنگرود خبر داد و اظهارداشت: ایجاد تصفیه خانه در استان های شمالی کشور به دلیل شکنندگی اکوسیستم یک ضرورت است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت:  دو هزار و 40 واحد مسکن مهر در لنگرود ساخته می شود  که از این تعداد هم اکنون هزار واحد آماده تحویل است.

وی در ادامه از وجود 500 هزار میلیارد تومان نقدینگی در جامعه خبر داد و افزود: این میزان نقدینگی باید به سمت تولید هدایت شود.

لاهوتی همچنین از سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی با هدف ساخت مجتمع های تفریحی، هتل و دیگر زیر ساخت های گردشگری در چمخاله لنگرود اشاره کرد و اظهارداشت:  ساحل چمخاله ظرفیت های خوبی برای توسعه گردشگری برخوردار است.  

وی همچنین از ایجاد دو کارخانه فولاد و دانه های روغنی با سبوس برنج در این شهرستان خبر داد و اذعان داشت: شرایط برای سرمایه گذاران بخش خصوصی باید تسهیل شود./ش

برچسب ها: عضو ، کمیسیون ، عمران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.