گزارش میزان فروش اسمارت‌فون‌ها+ جدول

گارتنر گزارشی از عملکرد بازار تلفن همراه در سه ماهه سوم 2013 منتشر کرده است که به بررسی بازار فروش اسمارت فون ها نسبت به تلفن های معمولی و عملکرد کمپانی های تولید کننده پرداخته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، میزان فروش اسمارت فون در سرتاسر جهان به رقم 250.5 میلیون دستگاه در این مدت رسیده است، که حدود 55 درصد از کل فروش گوشی تلفن همراه را تشکیل می دهد که این رقم 45.8 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد داشته است. و به طور کل میزان فروش گوشی همراه در این مدت 455.6 میلیون دستگاه بوده است که با رشد 5.7 درصدی  نسبت به مدت مشابه در سال 2012 همراه بوده است.


به گفته گارتنر، آسیا و اقیانوسیه مناطقی هستند که بیشترین رشد در میزان خرید گوشی های همراه را تجربه کرده اند، در این مناطق تلفن های هوشمند 77.3 درصد رشد داشته و گوشی های معمولی 11.9 درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل با رشد همراه بوده اند. پس از آسیا و اقیانوسه، اروپای غربی، آمریکای شمالی و جنوبی نیز با رشد خوبی در فروش اسمارت فون روبه رو بوده اند.



در بخش کمپانی های سازنده و رده بندی مربوط به این کمپانی ها، جابه جایی لنوو بسیار قابل توجه است، این شرکت چینی سهم 5.1 درصدی از مارکتینگ تلفن همراه را در اختیار دارد که باعث افزایش رتبه ی این کمپانی نسبت به دوره ی قبلی و فرستادن ال جی به رتبه ی چهارم شده است، در واقع ال جی با اختلاف 800 هزار دستگاه بعد از لنوو قرار گرفته است.


در این میان سهم سامسونگ نسبت به مدت مشابه سال گذشته 0.4 درصد بیشتر شده است، اما اپل با 5.5 درصد کاهش روبه رو شده است، در بخش پلتفورم ها نیز، اندروید با سهم 81.9 درصدی بیشترین سهم را در اختیار دارد که حدود 2.9 درصد افزایش داشته است، iOS، ویندوزفون و بلک بری نیز در رتبه های بعدی قرار گرفته اند، ویندوز فون نیز در دوره با پیشرفت روبه رو بوده است. در بخش فروش کلی تلفن همراه سامسونگ با فروش 117 میلیون دستگاه در جایگاه اول قرار گرفته است، پس از سامسونگ نوکیا با فاصله ی زیاد در جایگاه دوم قرار دارد و اپل نیز رتبه ی سوم را کسب کرده است. بعد از این سه شرکت کمپانی های ال جی، ZTE، هوآوی، لنوو، TCL و سونی قرار گرفته اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار