دیدگاه اهالی ورزش در مورد "گودرزی" پس از رأی اعتماد نمایندگان ملت

محمود گودرزي امروز در مجلس شوراي اسلامي از نمايندگان ملت راي اعتماد گرفت و به عنوان وزير جديد ورزش و جوانان معرفي شد.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، محمود گودرزي که به عنوان وزير پيشنهادي ورزش توسط رئيس جمهور به مجلس معرفي شده بود امروز با حضور در مجلس شوراي اسلامي توانست راي اعتماد نمايندگان را کسب کند و به عنوان وزير جديد ورزش و جوانان معرفي شد.
 
بر اين اساس با اهالي ورزش مصاحبه ايي ترتيب داديم که در زير مي خوانيد:
 
*ایرانمنش: گودرزی برنامه مشخصی برای وزارت ورزش دارد/با اختصاص بودجه شاهد ترقی در ورزش خواهیم بود
 

 
مدیرعامل باشگاه مس کرمان در خصوص گودرزی گفت: انتخاب گودرزی را به جامعه ورزش تبریک می گویم. وی از مسائل ورزشی آگاهی و شناخت کافی دارد و می تواند در وزارت ورزش و جوانان مثمر ثمر باشد.
 
اکبر ایرانمنش افزود: گودرزی برنامه مشخصی برای وزارت ورزش و جوانان دارد. دولت باید طبق برنامه شخص گودرزی بودجه را در اختیار این وزارتخانه قرار دهد.

مدیرعامل باشگاه مس کرمان اظهار داشت: تعیین برنامه و بودجه مشخص باید جزو اولویت‌های گودرزی جهت پیشبرد مسائل زیر ساختی وزارت ورزش و جوانان باشد. چرا که وزارت ورزش و جوانان تاکنون بودجه مشخصی نداشته و بدون برنامه اداره می شد.

وی بیان کرد: دولت باید بودجه بیشتری در اختیار وزارت ورزش و جوانان نسبت به دیگر وزارتخانه‌های دیگر تخصیص دهد چرا که وزارت ورزش و جوانان با نسل جوان و آینده ساز در ارتباط است.

ایرانمنش در پایان خاطر نشان کرد: با شناختی که از گودرزی دارم وی اهل برنامه ریزی است،‌ همچنین با تأمین بودجه از این به بعد شاهد پیشرفت ورزش خواهیم بود.
 
*رستگار: به حسن نیت رئیس جمهور و نمایندگان تبریک می‌گویم
 

 
رئیس فدراسیون جودو کشورمان انتخاب محمود گودرزی به عنوان وزیر ورزش و جوانان را به وی و جامعه ورزش تبریک گفت.
 
محمدعلی در خصوص انتخاب محمود گودرزی در رأس وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: به آقای گودرزی و جامعه ورزش همچنین نمایندگان مجلس و رئیس جمهور به خاطر حسن انتخابشان تبریک می‌گویم؛ گودرزی در حوزه ورزش سوابق علمی و اجرایی بالایی دارند و عملکرد وی کاملاً شفاف است. همچنین وی در حوزه جوانان نیز با توجه به اظهارنظرات خوبی که در مجلس شورای اسلامی داشتند ثابت کردند که بهترین گزینه برای این سمت هستند.

وی ادامه داد: امیدوارم با همکاری معاونانشان بتوانند در راستای اهدافی که گام برداشته اند عمل کنند، انتظار تمام فدراسیون‌های ورزشی از وزیر محترم ورزش و جوانان این است که با توجه به زمان اندکی که تا بازی‌های آسیایی اینچئون کره‌جنوبی باقی مانده است به مشکلات متعدد آنان رسیدگی کنند، همچنین تقاضا داریم که به رشته‌هایی که پتانسیل مدال‌آوری در المپیک را دارند نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند.

*داورزنی: نمایندگان خارج از مباحث سیاسی، ثبات را در ورزش حاکم کردند/ انتخاب گودرزی، آرامش را به ورزش بازگرداند
 

 
اعضای مجلس شورای اسلامی امروز به محمود گودرزی برای پذیرفتن پست وزارت ورزش و جوانان رأی اعتماد دادند.
 
محمدرضا داورزنی اظهار داشت: خوشبختانه با این اتفاق و انتخاب وزیر ورزش و جوانان فدراسیون‌ها از بلاتکلیفی در آمدند.

رئیس فدراسیون والیبال تصریح کرد: فدراسیون‌ها در طول ماه‌های اخیر که وزارت خانه با حضور سرپرست اداره می‌شد، کارهای خود را طبق برنامه انجام می‌دادند ولی بسیاری از مسائل به سیاست کلان وزارت خانه باز می‌گردد و خوشحالم که امروز تکلیف وزیر روشن شد.

وی تصریح کرد: رؤسای فدراسیون حال می‌دانند که سال آینده وزیر چه دیدگاهی دارد و از این رو از بلاتکلیفی خارج شدند، این بلاتکلیفی اگر ادامه پیدا می‌کرد لطمه سنگینی به ورزش کشور وارد می‌شد. ایران در مسابقات آسیایی دوره گذشته جایگاه چهارم را به خود اختصاص داد اگر به این وضعیت پایان داده نمی‌شد حفظ جایگاه چهارمی با مشکل مواجه می‌شد.

**گودرزی از جنس ورزش است

وی در خصوص انتخاب گودرزی اظهار داشت: وی از تحصیل کرده‌های ورزش محسوب می‌شود و در دانشکده تربیت بدنی یا به عنوان رئیس و یا معاون فعالیت داشته، طبیعی است که وی با فضای کاری جوانان و ورزش آشناست. خوشبختانه نمایندگان مجلس خارج از مباحث سیاسی ثبات را در ورزش حاکم کردند.

حال مسئولان فدراسیون‌ها در سایه این ثبات کارها و برنامه‌هایشان را هماهنگ می کنند و برای بازی‌های آسیایی حضور موفق در آن اهداف خود را تعیین و دنبال خواهند کرد.

رئیس فدراسیون والیبال افزود: رؤسای فدراسیون‌های برخی رشته‌های ورزشی مثل والیبال، فوتبال و بسکتبال که باید در مسابقات جهانی شرکت کنند از امروز که ثبات در ورزش کشور حاکم شد برنامه‌ها را با آرامش تنظیم و اجرا می کنند.

**درایت نمایندگان را به همراه آورد

وی یادآور شد: گودرزی از چهره‌های ورزش و از جنس ورزش است. وی عمر کاری خود را در ورزش گذرانده و می تواند به ورزش کشور کمک‌‍ های زیادی کند. خوشبختانه با درایت و توجه ویژه نمایندگان مجلس آرامش و ثبات به ورزش بازگشت.

*عزیزمحمدی: وضعیت رؤسای فدراسیون‌ها باید در اولویت وزارت قرار گیرد/خصوصی‌سازی باشگاه‌ها باید جزو برنامه گودرزی باشد
 

 
رئیس اتحادیه فوتبال گفت: از طرف اتحادیه باشگاه‌ها انتخاب گودرزی را به عنوان وزیر ورزش به فال نیک می‌گیرم و برای وی آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم وضعیت رؤسای فدراسیون‌ها را مورد بررسی قرار دهد.
 
عزیزمحمدی گفت: انتخاب گودرزی به عنوان وزیر ورزش و جوانان را از سوی نمایندگان مجلس به فال نیک می‌گیرم و امیدوارم وی بتواند در وزارت ورزش و جوانان کارهای خوب و تأثیرگذاری انجام دهد.

رئیس اتحادیه فوتبال ادامه داد: سابقه‌ گودرزی در ورزش درخشان بوده و وی کارهای علمی در خصوص ورزش انجام داده است و مدیریت ورزشی خوبی هم در کارنامه‌اش دیده می‌شود. با توجه به اینکه پایان نامه دانشگاهی وی نیز در خصوص ورزش بوده است وی به خوبی می‌تواند نقاط ضعف و قوت جامعه‌ ورزش را شناسایی و در صدد رفع نواقص برآید.

عزیزمحمدی ادامه داد: با توجه به این که گودرزی بیشتر فعالیتش حول محور علم بوده است و در کارهای اجرایی کمتر حضور داشته است و باید از افرادی که سابقه اجرایی دارند استفاده کند.

رئیس اتحادیه فوتبال اظهار داشت: اولین اولویت کاری وزیر ورزش و جوانان باید تعیین تکلیف فدراسیون هایی باشد که با سرپرست اداره می شوند.
اولویت بعدی نیز باید به تیم‌هایی اختصاص پیدا کند که به جام جهانی صعود کردند و همان طور که مشخص است المپیک نیز نزدیک است باید فکری در خصوص آن شود تا به بهترین نتیجه برسیم.

عزیزمحمدی خاطرنشان کرد: فکر می کنم یکی از اولویت‌های مهم وزارت ورزش باید خصوصی سازی تیم‌های فوتبال و سایر حوزه‌های ورزشی باشد.

باید رایزنی‌های موثری در جهت خصوصی سازی باشگاه‌ها صورت گیرد تا تکلیف باشگاه‌ها مشخص باشد و بالاخره برای جوانان هم باید یک کار ضرب الاجلی انجام شود تا مشکلات اشتغال و ازدواج جوانان نیز برطرف شود.
 
*مقصودلو: گودرزی باید حامی تمام رشته‌های ورزشی باشد
 

 
رئیس فدراسیون کبدی گفت: امیدوارم گودرزی بتواند به تمام رشته‌های ورزشی به یک چشم نگاه کند.
 
محمدرضا مقصودلو گفت: تمام امید ما این است که گودرزی، وزیر منتخب وزارت ورزش و جوانا با استفاده از تجربه و توانایی که دارد بتواند از همه‌ حوزه‌های ورزشی حمایت کند.

رئیس فدراسیون کبدی تأکید کرد: رشته‌های کم طرفداری نظیر کبدی با توجه به این که از قوت بالایی برخوردار هستند و توانسته‌اند عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی فراوانی کسب کنند، مورد بی‌لطفی بسیار قرار گرفته و از حمایت مسئولان محروم بوده‌اند.

امیدواریم این وزیر نگاه ویژه‌ای به ورزش کبدی داشته باشد تا بتوانیم افتخارات بیشتر و بزرگتری را کسب کنیم.
 
*مشحون: انتظار نداریم وزیر جدید ورزش از فردا تمام مشکلات ما را حل کند/ ورزشی بودن وی ما را امیدوار کرده است
 

 
رئیس فدراسیون بسکتبال در خصوص انتخاب گودرزی به عنوان وزیر ورزش و جوانان گفت: خوشحالیم که وزیر ورزش فردی است که سال‌ها در مدیریت ورزش سابقه دارد.
 
محمود مشحون افزود: رشته ورزشی بسکتبال مدال‌آورترین بازی توپی ایران در میادین آسیا و جهان می‌باشد و عنوان دار 3 دوره قهرمانی در جام ملت‌های آسیا می‌باشیم و این مقام‌های کسب شده فقط منحصر به فرد به رده بزرگسالان نیست بلکه ما در رده‌های امید و جوانان بسیار افتخارات آفریده‌ایم اما توجهی به این رشته نمی‌شود.

زمانی که تیم ملی ما از مسابقات فیلیبین برگشته‌، هیچ استقبال و قدردانی از ما صورت نگرفت که باعث ناراحتی بسیاری از بازیکنان شد و حتی تهدید کردن که دیگر بازی نخواهیم کرد.

رئیس فدراسیون بسکتبال در ادامه تصریح کرد: نبود امکانات و سالن خوب بسیاری از امتیازات را از ما گرفته است ما حداقل یک سالن 10 هزار نفری می‌خواهیم و به دلیل عدم وجود ورزشگاه مناسب ما میزبانی مسابقات مقدماتی را از دست دادیم.

میزبانی مسابقات جهانی جوانان را به قطری ها دادند و همین‌طور جام باشگاه‌های آسیار را به کویت؛ ما تیم‌های این کشورها در مسابقات به راحتی شکست می دهیم و حتی در حد و اندازه‌های ما نیستند به دلیل داشتن امکانات بسیار خوب این امتیازها به آن‌ها داده می شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بسکتبال ما دارای پتانسیل بسیار بالایی می باشد و تیم ملی ما در آستانه مسابقات جام جهانی اسپانیا قراردارد ولی نباید با روحیه ای وارد این مسابقات شویم که در آن‌جا برای سایر رقبا زنگ تفریح باشیم.

مشحون خاطرنشان  کرد: مهمترین مشکل ما از لحاظ سخت افزاری می باشد و در حال حاضر ما به 2 سالن مجهز نیازمند هستیم و حتی ساختمان فدراسیون در یک جای بسیار محدود است که امکان پذیرایی از میهمانان خارجی را نداریم.
 
*دزفولی: وزیر ورزش نباید اهل سیاست باشد
 

 
کارشناس داوری فوتبال گفت: از این که نمایندگان مجلس توانستند به اتفاق نظر برسند خوشحال هستم.
 
هادی دزفولی در خصوص گودرزی گفت: من اطلاعات دقیقی درباره‌ی گودرزی ندارم اما با توجه به صحبت‌ها و ارائه برنامه‌ی پیشنهادی‌اش می‌تواند وزیر خوبی برای وزارت ورزش باشد. اما به شرطی که بتواند اعضای کابین خود را به خوبی انتخاب کند.

پیشکسوت فوتبال کشورمان اظهار داشت: وزیر ورزش باید مهره‌ای کاملاً ورزشی بوده و اهل سیاست نباشد. باید کاربلد باشد و مشکلاتی را که اکنون گریبان گیر ورزش ماست بشناسد و درصدد حل آنها برآید.

وی تأکید داشت: وزیر نباید به دنبال نان و نام باشد. اگر دنبال مطرح‌شدن و در پی اسم و رسم خود است به درد جامعه‌ی ورزش نمی‌خورد.

دزفولی گفت: گودرزی خود را یک چهره‌ی ورزشی معرفی کرده است و گفته که قبلاً کشتی‌گیر بوده و تحصیلات عالیه‌اش نیز در همین راستاست. پس اگر بتواند اعضای خوبی را انتخاب کند می‌تواند برای ورزش ایران مفید واقع شود. به شرطی که به فکر دلالی و شهرت نباشد و دغدغه‌های سیاسی نداشته باشد.

وی همچنین تصریح کرد: از این‌که پس از مدت‌ها وزیر ورزش انتخاب شد خوشحالم. شاید از این طریق وضعیت بی‌ثبات ورزش کشورمان سر و سامان گرفته و در تمام حوزه‌های ورزشی به وضعیت مطلوبی دست یابیم.

پیشکسوت فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: گودرزی باید هر چه سریعتر وارد عمل شود چرا که مسابقات جهانی نظیر المپیک و جام جهانی را در بیشتر حوزه‌ها پیش رو داریم و اکثر فدراسیون‌ها با کمبود بودجه رو به رو هستند و مشکلات زیادی مواجه آنهاست. وزیر باید با دقت و حوصله از پس این مشکلات برآید.
 
*عابدینی: گودرزی کار سختی در وزارت ورزش پیش رو دارد/ تعامل دیدگاه گودرزی با چشم‌انداز کلان ورزش اهمیت زیادی دارد
 

 
مدیرعامل تیم فوتبال داماش گیلان در خصوص انتخاب گودرزی به عنوان وزیر ورزش و جوانان گفت: گودرزی با رأی قاطع، وزیر ورزش و جوانان شده است. بر این اساس باید به وی تبریک بگویم.
 
امیر عابدینی افزود: حضور گودرزی در حوزه ورزش را به فال نیک می‌گیرم.

مدیرعامل تیم فوتبال داماش گیلان درباره اولویت‌های گودرزی در وزارت ورزش و جوانان گفت: گودرزی باید بر اساس برنامه چشم‌انداز به بحث ساختارسازی توجه ویژه‌ای داشته باشد. همچنین تعامل دیدگاه وزیر ورزش با چشم‌انداز کلان ورزش خیلی اهمیت دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: تمام فدراسیون‌ها هم باید جزو برنامه‌های گودرزی باشد. به طور حتم وی مسئولان ورزش را تحت فشار قرار می‌دهد تا هر چه سریعتر مجامع ورزشی را برگزار و رؤسای فدراسیون را تعیین کنند. همچنین دفاع از لایحه بودجه ورزش هم باید جزو‌ برنامه‌های گودرزی باشد.

عابدینی عنوان کرد: در چشم انداز کلان ورزش بحث خصوصی سازی هم وجود دارد. برنامه‌ریزی برای خصوصی سازی، گذر از بخش دولتی و ایجاد تحصیلات مناسب برای سرمایه‌ گذاران باید جزو برنامه‌های گودرزی برای خصوصی سازی باشگاه‌ها باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: گودرزی وزیر ورزش و جوانان کار سختی پیش رو دارد. به هر حال باید دید که وی در بخش جوانان چه برنامه‌ای دارد چرا که هنوز برنامه‌اش در حوزه جوانان را مشخص نکرده است.


*فریادشیران: گودرزی گرایش غیرورزشی نداشته باشد، برای ورزش مفید است

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: گودرزی، وزیر وزارت ورزش و جوانان چهر‌ه‌ای کاملاً ورزشی دارد و از سیاست به دور است، به همین دلیل خیلی خوشحال هستم و برای وی آرزوی موفقیت می‌کنم.
ناصر فریادشیران گفت: گودرزی را نزدیک به 6 سال است که می شناسم و نسبت به او شناخت کامل دارم. وی چهر‌ه‌ای فرهیخته، ورزشی و دانشگاهی است.

پیشکسوت فوتبال کشورمان اظهار داشت: 3 سال پیش در جلسه‌ای که بین رئیس فدراسیون‌ها برگزار شده بود گودرزی نیز حضور داشت و در آن جلسه در وقت کوتاهی تمام اهداف و برنامه‌هایی را که مدنظر داشت بازگو کرد. او درباره زیرساخت‌ها،‌ قهرمانی‌ها هم در حوزه‌ی آقایان و هم بانوان و تمام مسابقات جهانی و المپیک صحبت کرد که نظرات وی بسیار مفید و قابل اجرا بود.
 
وی در ادامه گفت: از این که در نهایت فردی تحصیل کرده برای وزارت ورزش انتخاب شد خوشحال هستم. گودرزی دارای تحصیلات عالیه بوده و ریاست دانشگاه تربیت بدنی را نیز بر عهده داشته است. چهر‌ه‌ی او مطلقا ورزشی است و امیدوارم همه‌ی مسئولان رشته‌های ورزشی با او هم قدم شده تا ورزش ایران را از این وضعیت نا به سامان خارج کنند.

فریادشیران تصریح کرد: ورزش ایران به خاطر حضور افراد غیرورزشی در جامعه‌ی ورزش لطمه‌های فراوانی خورده است. گودرزی باید از سیاست به دور باشد و افرادی که انتخاب می‌کند باید ورزشی باشند. البته باید بگویم افراد غیرورزشی نیز در ورزش ورود کردند و کارهای خوبی نیز از خود به جا گذاشتند.

پیشکسوت فوتبال کشورمان افزود: امیدوارم از افراد متخصص، سالم و مدیر از همه مهمتر ورزشی استفاده کند و به کمک آن‌ها بتواند تغییرات مثبتی را در بدنه ی ورزش ایران بوجود آورد.من آینده خوبی را برای او می بینم هر چند که کارهای سخت و دشواری را پیش رو دارد مشکلات و مسائل حاشیه ای بسیاری این روزها متوجه فدراسیون‌ها شده است که می توان از میان آن‌ها به مشکلات مالی و کسری بودجه فدراسیون‌ها اشاره کرد.

یکی از مهمترین مشکلات هر فدراسیون مسائل مالی است که می تواند یک حوزه ی ورزشی را در سطح جهانی مطرح کرده و یا برعکس این موضوع اتفاق بیافتد. امیدواریم گودرزی بتواند بودجه‌های لازم را از مجلس گرفته و به وزارت ورزش برساند تا دنیای ورزش از این سردرگمی خارج شود.


*درودگر: وزیر موفق کسی است که به دنبال از بین بردن فساد باشد
 
صادق درودگر مدیرعامل ملوان بندر انزلی گفت: وزیر ورزش به نظر بنده زمانی موفق خواهد بود که 1- طرح  وبرنامه خوبی داشته باشد. 2- از سوی دولت حمایت شود. 3- پی گیر برنامه‌های خود باشد. 4- و از همه مهمتر هر کس بخواهد اسمش در ورزش به یادگار بماند باید با تمام وجود به دنبال از بین بردن فساد مخصوصاً فسادر در فوتبال باشد و باید هدفمند کارکند اگر چنین نباشد مدیر موفقی نخواهد بود.

دوردگر در ادامه این مطلب گفت: دولت به این نتیجه رسید که وزیر ورزش باید ورزشی بوده و سابقه داشته باشد اگر نباشد فرد موفقی نمی تواند باشد به هرحال گودرزی از طرف مجلس برگزیده شد وباید علاقه مند به کارش باشد. وی زمانی که در دانشگاه کار می کرده انسانی سالم و متعهد بوده و بیگانه با ورزش نیست، در دانشگاه با اساتیدی ارتباط داشته که در مورد ورزش آشنایی دارند واز آن‌ها هم می تواند کمک بگیرد. اگر جدی باشد میتواند با فساد مبارزه کند و اسمی به یادگار بگذارد وباید بگویم که گودرزی باید شاخص‌هایی برای انتصاب مدیران بگذارد، مثل مهارت در زبان، مراودات بین المللی، سابقه، توانایی، تبهر و خوشنامی.

درودگر در ادامه خاطرنشان کرد: از وزیر ورزش تقاضا دارم ازهمین امروز به دنبال مطالبات ورزش باشند، فردا هم دیر است.

بعضی از باشگاه‌ها به دنبال حقوق خود هستند ولی برخی دیگر جرأت چنین کاری را ندارند به طور مثال تاج، رئیس سازمان لیگ تمام تلاش خود را بکار بسته است تا حق ورزش را بگیرد. در قرآن خدا فرموده: هرکس باید مالک چیزی باشد که خود خلق می کند.

 این امر در ورزش مورد توجه قرار نمی گیرد، حقوق ورزش باید گرفته شود.

 در دومین قدم آدم‌هایی باید سرکار بیایند که کارکرده باشد تا آزمون و خطا انجام ندهد.

صادق درودگر در پایان گفت: درکنار گودرزی انسان‌های دلسوزی هستند که میتوانند کمک کنند و محرک ورزش باشند نه ترمز برای ورزش!


انتهای پیام/
برچسب ها: وزیر ، گودرزی ، مصاحبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار