طباطبايي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

طبق معاهده NPT غني‌سازي حق مشروع ايران است

عضو کميسيون قضايي مجلس گفت: طبق معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای(ان پی تی)، غنی‌سازی اورانیوم، حق مشروع و قانونی ایران است و در اين رابطه جايي براي مذاكره وجود ندارد.

"سيدحميدرضا طباطبايي" عضو کميسيون قضايي مجلس در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با حق مشروع ايران در غني‌سازي اورانيوم گفت: طبق معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای، خواسته ایرانیان برای غنی سازی اورانیوم، کاملا به حق است و اين در حالي است كه ايران تنها كشوري است كه در اين زمينه تحت فشارهاي مختلف قرار دارد.

وي ادامه داد: طبق معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای(ان پی تی)، غنی‌سازی اورانیوم، حق مشروع و قانونی ایران است و در اين رابطه جايي براي مذاكره وجود ندارد.

طباطبايي افزود: ما به عنوان كشوري مستقل به كنوانسيون‌هاي بين‌الملل پيوسته‌ايم و در اين زمينه تعهدات متقابل داريم و غني‌سازي جز هيچكدام از ممنوعيت‌هاي معاهدات بين‌الملل نيست.

عضو کميسيون قضايي مجلس در پايان گفت: از آنجايي كه جمهوري اسلامي ايران به عضويت كنوانسيون‌هاي منع گسترش سلاح‌هاي هسته‌اي در آمده است، بنابراين تبعات آن را هم پذيرفته و فعاليت‌هاي خود را در چهارچوب نظارت و مقررات آژانس پيگيري مي كند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار