خورشيدي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ردپاي مواد مخدر در اكثر جرائم دیده می‌شود

يك حقوقدان با بیان اینکه در بسياري از آسيب‌هاي اجتماعي ردپاي مواد مخدر مشاهده مي‌شود و این مسئله سرچشمه بيشتر جرائم است، گفت: برای ریشه کن شدن این جرم خانمان برانداز نیازمند عزم ملی هستیم.

"سعيد خورشيدي" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به افزايش حجم پرونده‌های ورودی مواد مخدر در محاکم قضایی کشور اظهار داشت: انسداد مرزهاي شرقي كه عملا به عنوان ترانزیت و راه قاچاق مواد مخدر مطرح هستند، می‌تواند اقدام مناسبي در راستاي قرارگرفتن كشورمان در حاشيه امنيت مبارزه با این پدیده شوم باشد.

وي ادامه داد: در بسياري از آسيب‌هاي اجتماعي ردپاي مواد مخدر مشاهده مي‌شود، بنابراين از آنجايي كه مواد مخدرسرچشمه بيشتر جرايم است، بايد به‌طور مستمر و فراگير، اطلاع‌رساني در حوزه مواد مخدر با رويكرد پيشگيرانه انجام شود.

خورشيدي افزود: متاسفانه مصرف‌کنندگان مواد مخدر بيشتر قشر جوان جامعه است، بنابراين به منظور پي‌بردن به ريشه‌هاي اصلي تمايل جوانان به اين دسته از جرايم بايد زمينه‌هاي روانشناختي اين مهم، مورد بررسي قرار گيرد.

اين حقوقدان در پايان گفت: فرهنگ‌سازي در پيشگيري از بسياري از جرايم به ويژه در كاهش جرايم مواد مخدر موثر است و ما بايد بپذيريم زماني آسيب‌هاي اجتماعي مديريت و در نهايت حل مي‌شوند كه مردم در اين زمينه مشاركت و مسئولان و نهادهاي ذيربط حساس شوند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار