خوزستان/

معافيت‌هاي سني سربازي شامل چه افرادي مي‌شود؟

معافيت‌ از سربازي به دليل سن از جمله موارد خاص معافيت است که با موافقت و تائيد فرمانده کل قوا به واجدان شرايط تعلق مي‌گيرد، اما شرايط بهره‌مندي از اين معافيت چيست؟

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛معافيت سني با توجه به مدرک تحصيلي و سن مشمول در پنج گروه تقسيم مي‌شود که بر اساس آن مشمولان زيرديپلم ، ديپلم و فوق ديپلم متولد شده تا پايان سال 1354، مشمولان ليسانس متولد شده تا پايان سال 1354 و مشمولان فوق ليسانس متولد تا پايان سال 1352 مي‌توانند از ان بهره‌متد شوند.
همچنين مشمولان دکتري غيرپزشکي متولد شده تا پايان سال 1350 و مشمولان دکتري پزشکي و دامپزشکي متولد شده تا پايان سال 1344 نيز در گروه افراد هستند که با موافقت مقام معظم رهبري از سربازي معاف شده‌اند.
براي آن دسته از مشمولان که داراي 50 سال سن و بيشتر از آن هستند نيازي به دريافت کارت معافيت نيست و شناسنامه عکس‌دار آنان مشروط بر اينکه تغييرات سني نداشته باشد به منزله روشن بودن وضعيت وظيفه‌عمومي آنان خواهد بود.
بر اساس اين گزارش داشتن غيبت مانع استفاده از معافيت‌هاي سني نشده و مشمولان غايب نيز در صورت واجد شرايط بودن مي‌توانند از اين نوع معافيت بهره‌مند شوند.


برچسب ها: معافیت ، سنی ، سربازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.