اردبیل/

جنوب استان اردبیل از نبود زیرساخت‌ها رنج می‌برد

دبیر مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: جنوب استان اردبیل به رغم وعده‌ها و قول‌هایی که در دولت‌های گذشته داده‌ شده هنوز هم از نبود زیرساخت‌های شایسته در مسیر توسعه رنج می‌برد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ جلیل جعفری‌بنه خلخال امروز در مراسم معارفه استاندار جدید اردبیل اظهار داشت: در دو شهرستان محروم جنوب استان طرحهای بسیاری آغاز شده و تاکنون به ثمر ننشسته است و به همین دلیل چهره شهرستان خلخال و کوثر چهره‌ای محروم و فاقد امکانات زیرساختی برای جذب سرمایه‌گذاران است.

وی گفت: ما بعد از بررسی‌های مختلف که چرا به رغم برگزاری همایش‌های سرمایه‌گذاری و اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران شاهد رویداد عظیم و اتفاق خوشایند در حوزه سرمایه‌گذاری نیستیم به این نتیجه رسیدیم که زیرساخت‌های لازم برای حضور سرمایه‌گذاران مهیا نشده است.

این نماینده مجلس افزود: علاوه بر مرکز استان که دارای نیروگاه سیکل ترکیبی است شهرهای جنوب استان نیز توان تولید برق و برخورداری از نیروگاه سیکل ترکیبی را دارند که در این زمینه برخی سرمایه‌گذاری‌ها در دستور کار و مرحله نهایی شدن است.

جعفری بنه خلخال ضرورت تقویت و توسعه راه‌های مواصلاتی و تامین انرژی مناسب برای حضور و مشارکت سرمایه‌گذاران را یادآور شد و ادامه داد: ما نباید گازرسانی را محدود به مصارف خانگی کنیم بلکه شایسته آن است از گاز و سایر انرژی‌ها در حوزه صنعت بهترین بهره‌برداری و انرژی را کنیم.

وی ضرورت پیوستن خطلوله الفین از عسلویه به تبریز و از آنجا به اردبیل را یادآور شد و گفت: توسعه این خط لوله فضایی را فراهم می‌آورد تا در احداث پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌ها از ظرفیت گاز استفاده کنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس طرحهای مهم و زیربنایی جنوب استان را یادآور شد و تاکید کرد: سد گیوی و شبکه پایاب آن باید به سرعت تکمیل شود که در این زمینه قرار است از محل تسهیلات فاینانس چینی به تکمیل این طرح کمک مستقیم صورت گیرد.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل در ادامه اذعان داشت: تکمیل و افتتاح جاده خلخال - کلور - درام و همچنین سد بفراجرد برای تامین آب شرب و صنعتی خلخال و همچنین تکمیل طرحهای راه روستایی و سدهای معیشتی در مناطق محروم جزو درخواست‌های اصلی ما از استاندار جدید و دولت یازدهم است تا به این شرایط سر و سامانی واقعی ببخشد/س.

برچسب ها: اردبیل ، نبود ، زیرساختها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.