موافقت وزیر کشور با تاسیس 66 دهیاری در چهار محال و بختیاری

وزیر کشور با درخواست استانداری چهارمحال و بختیاری برای تاسیس 66 دهیاری دیگر در صورتی که خارج از محدوده شهرهای همجوار باشد، موافقت کرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با توجه به ماده واحده قانون تاسیس دهیاری‌های خودکفا در روستاهای کشور مصوب 77.4.14 با تاسیس 66 دهیاری در استان چهارمحال و بختیاری در صورتی که خارج از محدوده شهرهای همجوار باشد، موافقت و مراتب به استانداری این استان ابلاغ شد.

در این ابلاغیه از استانداری چهارمحال و بختیاری خواسته شده که طبق قوانین و مقررات مربوطه نسبت به تاسیس دهیاری در روستاهای مذکور اقدام و شروع به کار دهیاری‌های مذکور را به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اعلام نماید.

بر اساس اعلام دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه روستائی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور درحال حاضر شاخص اصلی صدور مجوز تاسیس دهیاری برای روستاهای کشور، دارا بودن 150 نفر جمعیت یا 30 خانوار و بالاتر می‌باشد و در صورتی که روستائی واجد شرایط جمعیتی برای تاسیس مجوز دهیاری باشد، شورای اسلامی روستا باید به نمایندگی از اهالی روستا برای این امر اعلام آمادگی کند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار