كردستان/

حقوق شهروندی مردم بیجار گم‌شده در چاله‌های شهر

حقوق شهروندی مردم شهرستان بیجار سال‌هاست در چاله‌های این شهرستان گم شده است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران وضعیت چاله‌های کوچه‌ها و خیابان‌های شهر بیجار جزئی جدا نشدنی از این شهر شده است که این معضل در شأن مردم این دیار نیست.

چاله‌های کوچه و خیابان‌ها از مشکلات شهری است که کمتر دیده می‌شود و عدم جدیت و پیگیری در امر ترمیم این معضل مشکلات عدیده‌ای را برای شهروندان بیجار به وجود آورده است.

مردم  شهرستان بیجار سال‌هاست که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند، اما گویی چاله‌های کوچه و خیابان‌های بیجار پیروزمندانه و با قدرت و همچنان با تمام قوت در جای خود باقی مانده و روی مردم بیجار را در این زورآزمایی کم کرده‌اند.

دم‌زدن از قدمت چندین هزار ساله شهرستان بیجار وجود معضل چاله‌های این شهر را بر قلب‌ها سنگین‌تر کرده، به گونه‌ای که مردم این دیار به جای مطالبه در امر پیشرفت‌های عدیده این شهرستان همچنان نگران کوچه و خیابان‌ها و پیاده‌رو های این شهر هستند.

مشکلات آسفالت و وجود چاله‌ها در کوچه‌های این شهر منحصر به معابر قدیمی نیست، و خیابان‌ها و کوچه‌های جدید این شهر نیز پر است از چاله چوله‌هایی که می‌تواند بسیار خطرآفرین باشد.

جدای از لکه‌های ایجاد شده در خیابان‌هایی که اتومبیل‌ها و راننده‌هایشان به آن خو گرفته‌اند و با هر بار رد شدن از روی لکه‌ها و چاله‌های خیابان، آن را صاف کرده و زحمت شهرداری را کم کرده‌اند، این روز‌ها مشکل پیاده‌روها و چاله چوله‌های کوچه‌ها بیداد می‌کند.

با آمدن فصل پاییز و زمستان و بارش برف و باران این معضل‌ها بیشتر به چشم می‌آید، و مشکلات تردد اتومبیل‌ها و ساکنان این مناطق را افزون‌تر می‌کند.

برخی از چاله چوله‌های کوچه و خیابان بیجار قدمتی بسیار دارد و یادگار بیادماندنی از زمان‌های گذشته برای شهروندان بیجاری است.

سنگفرش پیاده‌روها که به صورت غیر استاندارد و تق و لق و ماستمالی شده انجام شده است در فصل بارش باران و برف می‌تواند با اندکی بی‌توجهی عابران موجب شکستن دست و پای این بندگان خدا شود.

می‌توان بودجه‌های اختصاصی را به جای بعضی کارهای غیرضروری به این مهم اختصاص داد تا عابرین و شهروندان بیجاری برای عبور از خیابان‌ها و کوچه‌ها و کل معابر متحمل رنج و عذاب نشوند.

برخی از مناطق جدید بیجار همچون فاز 2 شهرک آفتاب که تاکنون آسفالت نشده است، اگر شهرداری در انجام این امر احتیاج به مساعدت و کمک مردمی دارد، می‌توان روی کمک شهروندان نیز حساب باز کرد! تا این مهم هر چه سریع‌تر انجام و این مشکل رفع شود.

بلوار امام خمینی بیجار یکی از مراکز پر تردد شهرستان بیجار اعم از اتومبیل و افراد پیاده است که متأسفانه تا کنون در امر لکه‌گیری این بلوار و کوچه‌های اطراف آن اقدامی صورت نگرفته است.

آسفالت کوچه‌ها بسیار نامطلوب بوده و برخی خیابان‌ها پر از چاله و پستی و بلندی است؛ وجود این چاله‌ها در تابستان و زمستان مشکلات خاص خود را دارد، معابری که به تازگی روکش شده پر از ناهمواری و پستی بلندی شده است و دلیل این امر شاید غیراستاندارد بودن کار باشد.

پای صحبت شهروندان بیجاری که می‌نشینم، غم وجود این مشکل ماندگار را در چهره‌هایشان می‌توانم به وضوح مشاهده کنیم، آنها بیشتر از اینکه نگران خود باشند نگران شهر بیجار و قدمت آن و این معضل‌های پیش پا افتاده هستند که می‌تواند به اسم و رسم این دیار لطمه بزند و اینها همه نشان از نظر بلند و علاقه مردم متدین بیجاری به شهر و دیارشان است.

از کسبه ساکن شهرک مهدیه واقع در خیابان طالقانی که خود را محمدی معرفی می‌کند، می‌گوید: آسفالت این خیابان فرسوده و پر از پستی و بلندی شده و نیاز به روکش کامل دارد.

یکی از رانندگان آژانس این شهر با ابراز گله‌مندی می‌گوید: مجبوریم هر ماه برای تعمیر جلوبندی ماشین‌هایمان به تعمیرگاه برویم؛ علت آن هم آسفالت نامناسب خیابان‌ها و کوچه‌ها است.

یکی دیگر از اهالی شهرک مهدیه می‌گوید با توجه به قدمت بسیار این منطقه گویی این منطقه به دست فراموشی سپرده شده وضعیت نامناسب و نامطلوب برخی از کوچه‌ها نشان از این امر و بی‌توجهی به این منطقه است.

از شهروندان ساکن منطقه حلوایی این شهر نیز با ابراز نگرانی و تأسف از معضل چاله چوله کوچه‌های این منطقه می‌گوید: وضعیت نامطلوب کوچه‌ها و خیابان‌های بیجار پذیرفتنی نیست و از مسئولین خواهشمندیم به این مسیرها سری بزنند.

چاله چوله‌های معابر بیجار کی باید ترمیم شود؟! این سوال مشترک تمامی شهروندانی بود که از وجود این معضل‌ها ابراز نارضایتی می‌کردند و از شهرداری این شهر در خواست پیگیری این مشکل را داشتند.

امید است با توجه مسئولین مربوطه به زودی شاهد رفع این مشکل در شهرستان بیجار باشیم و شهروندان بیجاری دیگر نگران لاستیک اتومبیل‌ها و خرید مداوم کفش نو نباشند./ج1

برچسب ها: کفش ، راننده ، منطثه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.