اذعان کارشناس بی بی سی:با ساخت فطرس اسرائيل زير پوشش حملات ايران قرار گرفت

يک کارشناس نظامي با اشاره به اين که با ساخت فطرس اسرائيل زير پوشش حملات ايران قرار گرفت، گفت پهپاد فطرس مي تواند در جنگ احتمالي عليه نظاميان آمريکايي در خليج فارس نيز به نيروهاي مسلح ايران کمک کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، به دنبال رونمايي از پهپاد ايراني فطرس، راديو بي بي سي فارسي در گفتگو با "هوشنگ حسنياري" استاد کالج نظامي سلطنتي "کينگستون" در کانادا، ارزيابي او را درباره مشخصات فني و کارايي اين پهپاد جويا شد.

"حسنياري" گفت: اين بزرگترين پهپادي است که ايران ساخته است، مشخصاتي را که جمهوري اسلامي ايران و  بخصوص مسئولان هوافضاي نيروي سپاه به آن اشاره کردند اين است که اين پهپاد از برد دو هزار کيلومتر برخوردار است، يعني اينکه مي تواند اسرائيل را زير پوشش بگيرد.

وي افزود: اگر پهپاد فطرس با اين مشخصات به مرحله توليد رسيده باشد، به اين معناست که ايران در اين زمينه نسبت  به گذشته پيشرفت هاي بيشتري کرده است و از آنجايي که جنگ هاي بيشتر بر استفاده از تجهيزات و نه اجبارا افراد متکي است از اين جهت اين پهپاد مي تواند به نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي کمک کند.

حسنیاری در پایان گفت: در مورد ايران هم مي توان چنين احتمالي را در نظر گرفت، بخصوص آن که دشمن اصلي ايران، آمريکاست و آمريکائيها نيز نيروهاي زيادي را در منطقه خليج فارس مستقر کرده و خواهند کرد، از اين رو، اين پهپاد مي تواند در جنگ احتمالي برضد آمريکايي ها به نيروهاي ايراني کمک کند همانظور که در روزهاي گذشته شاهد بوديم بعضي از فرماندهان سپاه بر اين امر تأکيد کردند که آمريکا قادر نيست با ايران بجنگد و اگر قادر بود، اين کار را مي کرد، به گفته اين فرماندهان توان نيروهاي مسلح ايران از تسليحاتي نظير فطرس تشکيل شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
کرمی
۱۲:۴۳ ۰۴ آذر ۱۳۹۲
خسته نباشید خدمت تمامی سربازان امام زمان
United States of America
سرباز سایبری
۱۴:۴۲ ۲۸ آبان ۱۳۹۲
بوسه بر دستان شما سربازان گمنام امام زمان و فرماندهان غیور ایران اسلام
ماشاالله؛خدا قوت
آخرین اخبار